• pcosfru

vad tror ni om detta

jag har gått ner ca 35 kg på egen hand och midjan har minskat från 138 cm till senast i dag 97 cm . jag har börjat äta largiplex och tabletter från apoteket för fertiliteten. dricker även en morgon drink av spirulina.  har märkt att min behåring som jag har i ansiktet och på brösten minskat nu behöver jag bara raka mig 1 ggr per vecka i stället för 2 eller 3 gånger. har även ätit en  2 kurer av provera första börja med den 30 sep blödde knappt nå men nu när jag åt i  slutet av nov fick jag en mer kraftig blödning som höll i sig längre . vad tror ni kan min kropp hoppa i gång så ägglossningen kommer i gång  

tacksam för svar 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-14 22:59
    många som läser men inte många som kan tipsa
  • Svar på tråden vad tror ni om detta
  • Insanejane77

Jag skulle av din beskrivning fråga om du visste om du kanske hade pcos tills jag såg ditt nick :) Då kan mitt tips kanske hjälpa dig, nämligen att prova lchf-kost. Det kan verkligen göra susen för hormonerna i kroppen! En bekant till mig har pcos och körde med lchf i bara några månader innan det sa poff så var hon gravid. Något som enligt läkarna skulle bli mycket svårt. Men nu har hon två barn iaf.

JÄTTEDUKTIGT att tappa så mycket i vikt, lär vara extra svårt när man har pcos också efter vad jag förstått. Heja heja!{#emotions_dlg.flower}

• Insanejane77

Googla lite om det så ska du se om du inte blir inspirerad :) men du har ju lyckats så mycket att gå ner i vikt så man vet ju inte, det kanske gör susen bara det :)

• pcosfru

ja inte vet jag men min behåring är mindre nu och har mer lust sen jag börja med alla dessa piller och drinkmix till frukost har jag minskat ca 3 cm på midjan sen den 17 dec så de går neråt 

• Mar14

Skälet till att LCHF kan fungera bra för PCOS hänger väl ihop med insulinresistensen som är vanligare när man har PCOS?

Jag tycker du skall googla lite på det. Att gå ned i vikt är jättebra och absolut steg ett, men kolla lite på vad du äter (själv är jag iofs ingen förespråkare av just LCHF, men det finns ju andra dieter med lite socker) och googla pcos och insulin för där finns det mycket skrivet.

Lycka till!

• Mar14

Vad vill du ha för kommentar då?

Ja, din ägglossning kan komma igång om du går ned i vikt och får ordning på hormonbalansen i kroppen.

Googla på PCOS och ägglossning/ovulation och diet så kommer du få massor av tips på vad man kan göra.

Bloggar om 'husmorstips' för att bli gravid. -> www.frejochfreja.se/fertilitetsbloggen/
  • Insanejane77

Det kanske är så TS att så många inte vet vad dom ska svara utan själva letar efter svar. Och din rubrik är inte så tydlig vad inlägget handlar om så en del har nog tryckt på inlägget och sedan sett att dom inte kan svara på detta. PCOS och vad som händer i kroppen då är inte direkt allmän kunskap ;)

Hoppas allt går bra för dig och att kroppen kommer igång som den ska! {#emotions_dlg.flower}

• pcosfru

tack för svaren  nu ska jag börja med provera och sen enkel dos av pergotime får se vad som händer  på ca  en och en halv månad har jag även minskat 6 cm i midjan inte helt fel 

Svar på tråden vad tror ni om detta