• Anonym (orolig)

Behöver jag kontakta gynakuten?

Jag fick missfall för lite mer än en vecka sedan och blöder fortfarande lite. Inte mycket och behöver bara ha ett trosskydd. De bruna flytningarna kommer ibland så de ser ut som trådar. Vet att man kan blöda i upp till 2 veckor, men är det vanligt att ha ont i magen, typ mensverk,  så här länge?

• Svar på tråden Behöver jag kontakta gynakuten?
  • RKå

Ja!!
    Men du kan ringa sjukvårdsupplysningen ändå och beskriva fördom....

• Anonym (3 missfall)

Om jag ska utgå utifrån egna erfarenheter (3 missfall) så har jag aldrig haft smärta så pass länge. 3 dagar har jag högst haft ont skulle jag gissa på, men å andra sidan har jag bara haft tidiga missfall. Egentligen så har smärtan försvunnit så fort sammandragningarna för att få ut alla klumpar och grejer slutat, vilket bara varar 1-3 dagar egentligen. Jag har även bara blött i max 1 vecka. Däremot tror jag det är skillnad på hur längesedan man hade mensen innan man blev gravid samt hur långt gånget man var.

Man vet ju aldrig, du kanske behöver en skrapning så det skadar ju inte att ringa.

• Anonym (normalt)

Tycker det låter normalt. Blöda kan man göra i drygt 2 v. Hat du inte mer ont än vanlig mens värk tyckrt jag inte du behlver ringa. Får du mer ont och stlrre blödningar kan du ringa.

• Anonym (orolig)

Jag var i v 8 eller 9 när jag fick missfallet. Normalt har jag en hel vecka mensblödning, dvs rätt länge.
    Har inte mensverk hela tiden, men det kommer och går.

Eftersom detta säkert är individuellt så får gärna fler skriva hur länge ni hade känningar i magen efter erat missfall.

• Catlady2013

Om du inte har feber tycker jag du kan vänta tills på tisdag.

• Anonym (Olika)

Smärtan har försvunnit när det värsta kommit ut (som längst en natt ont i sträck,men asont!) och blödit har jag gjort som längst 2,5 vecka efter MA v.11. Feber är det sämsta tecknet,då ska man söka hjälp direkt.

• Maya03

Jag fick mf på nyårsafton i vecka 6 o blöder fortfarande men inte särskilt mkt, det är som en vanlig mens, lite klumpar dock..ska det inte komma mer eller är det olika? Ska ta blodprov igen om en vecka.. Är allt ute om hcg:t är på 0 eller, ngn som vet?

• Anonym (orolig)

Jag har ingen feber och har en telefontid med BM om en vecka. Väntar nog till dess. Jag har läst så mycket om gynakuten och vill helst inte åka dit. Rädd för att de tycker jag tar upp deras tid i onödan.

Svar på tråden Behöver jag kontakta gynakuten?