englasmamma86 skrev 2014-01-04 18:41:02 följande:
okej det kan jag förstå =), jag och dem andra mammorna har använt forumet som just peppning och prat om allt så det blir ju en del gnäll och intim information osv ,sånt som man kanske inte pratar om på sin vanliga fb och så) jag upplever iaf att man alltid får fint stöd och tips och råd på allt där.
sen är vi ju alla olika och behöver olika stöttning såklart =).
det är 24 bebisar födda nu =) så det har ploppat ut på löpande band dem små liven.
om du känner att du orkar och mår bättre sedan så är du alltid välkommen tebax!
har du diskuterat nåt annat alternativ än cytotec? och får man fråga vad det är som gör att dem väljer det alternativet? mest nyfiken (jag har själv sagt absolut nej till det nämligen)
Ojj redan 24 stycken, många som fick i december eller?
Jo jag tyckte som det kunde bli rätt mycket negativa inlägg och så och då orkade jag inte med det när jag hade det så jobbigt. Jag blev igångsatt med cytotec med mitt andra barn och det gick bara bra. Jag jobbar ju på intensivavdelning själv och anser att om sjukvården godkänner den metoden så litar jag på det. Dom skulle ju aldrig använda den om den är farlig, den är väldigt beprövad och visst det har gått dåligt för några men det behöver ju inte bero på tabletten, ibland går ju förlossningar dåligt tyvärr =(
Eftersom jag hade så god effekt av cytotec för 6 år sedan utan komplikationer och min läkare rekommenderar det så litar jag på det, läkaren skulle ju aldrig ge något som dom vet är farligt eller dåligt. Mitt svar är egentigen kort att jag litar på sjukvården och att dom tar hand om mig och bebis =)
Varför är du emot cytotec? Vilket sätt kommer du vilja bli igångsatt på?