• Melody 88

Vecka 29 - orolig

Hej! Jag har inte känt några fosterrörelser sen igår, bäbisen kanske har varit aktiv mycket i natt utan att jag märkt det, men inte känt något idag. Har moderkakan i framvägg, vet inte om det kan göra så att man inte känner barnet varje dag. Men när borde jag kontakta förlossningen om jag inte känner att barnet börjar sparka röra på sig? Kanske bara är en sån dag då barnet är väldigt stilla?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-04 17:06
    Alltså igår kände jag rörelse, men är under idag jag inte känt något sen jag klev upp halv elva

• Svar på tråden Vecka 29 - orolig
  • Neysie

Ring hellre en gång för mycket än för lite tycker jag. Det är väl från runt v 25 man bör känna bebisen varje dag har jag för mig.

• Zircon

Tycker du borde kontakta dem nu ! Skadar aldrig att göra det en gång för mycket .. Har du provat dricka iskallt vatten ? Puffa på magen ! Äta något med mycket socker ? Men hör av dig !

• Melody 88

Eftersom moderkakan ligger i framvägg säger min BM att det inte alltid är säkert att jag känner så mycket därför jag blir lite fundersam för sen vecka 28 tycker jag ändå det varit livligt. Inte testa iskallt vatten, men sött och buffar på magen har jag gjort ett par gånger. Ska ta iskallt vatten sen lägga mig ett tag till och se, händer inget får jag väl ringa...

• mane03

Jag har min moderkaka i framvägg och känner inte rörelserna så tydligt. Vissa dagar har jag knappt känt nånting och då blir jag såklart orolig men sen kommer det igång igen =) Testa dricka iskallt vatten snabbt. Jag känner tydligast min bebis om jag ligger på rygg. Känner du fortfarande inget efter att ha testat allt så borde du nog ringa förlossningen. Lycka till

• Neysie

Jag ringde in till fl för ett tag sen då min bebis inte rört sig på nån dag. Då fick jag tipset att dricka något jättesött och kallt och sen lägga mig på sängen i ett tyst rum och vänta. Det satte fart kan jag lova. ;)

• Melody 88

Legat och sovit ett tag, knappt känt något, men ska snart äta, så får väl se då. Som sagt testat det där med att dricka sött. den här krabaten får mer en tillräckligt av sött, då hen bara gör mig sugen på det. Tyckte jag kände något nu, så det kanske kommer tycker bara det varit ovanligt lugnt man stressar nog bara upp sig i onödan. Är 25 och frisk i normala fall, så det borde inte vara någon fara med lillen där inne, men klart man funderar om bäbisen varit livlig mycket flera dagar speciellt på eftermiddagarna, att man då blir lite fundersam då det är så lugnt att man knappt känt något. Brukar också oftast känna mest då jag ligger i soffan på rygg alt sitter lutande med ryggen mot soffan.

• Zircon

Men åk in och se efter så allt är bra ! Du kommer aldrig förlåta dig själv om så inte skulle vara ! Lika så att du kan slappna av sen när du vet !

• Melody 88

Det börjar röra sig i magen nu smått så det är nog ingen fara, vill dock se om det blir så som det brukar kännas, brukar vara lite mer tydliga sparkar, men som sagt det börjar vaknas till liv där inne nu :)

Zircon skrev 2014-01-04 19:02:43 följande:
    Men åk in och se efter så allt är bra ! Du kommer aldrig förlåta dig själv om så inte skulle vara ! Lika så att du kan slappna av sen när du vet !

• Melody 88

Känt sparkar nu på morgonen som jag brukar göra dom lite hårdare, så lillen hade nog bara en väldigt stilla och lugn dag igår. Nu är det normalt igen. Jag oroade mig i onödan :)

• himlafin

Det kan ju vara så att lillen har legat och sparkat mot ryggen ist. Då känner man inte lika mkt. Men jag vet hur det är. Man nojar ihjäl sig.
    Skönt att den börjat sparka igen =)

• Melody 88

Sparkar mot ryggen, ja kanske. Jo är grymt skönt faktiskt att det känns som vanligt nu.

himlafin skrev 2014-01-05 12:22:49 följande:
    Det kan ju vara så att lillen har legat och sparkat mot ryggen ist. Då känner man inte lika mkt. Men jag vet hur det är. Man nojar ihjäl sig. Skönt att den börjat sparka igen =)

Svar på tråden Vecka 29 - orolig