• Anonym (Nybörjaren)

Ska jag prova denna drog?

Alla mina vänner använder en drog som jag oxå funderar på att prova. Men jag är lite osäker. De blir helt personlighetsförändrade, en tjej som är blyg och lugn blir plötsligt jätte modig tex. Alla säger att dem har skitkul och skrattar och sjunger. Men jag har sett att tar man för mycket så kan man börja krampa och kräkas. En del har skadat sig själva och börjat slåss med varandra. Dagen efter mår några jätte dåligt, har ont och får ångest. Men alla tycker jag ska prova och de verkar ju ha roligt på kvällen. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Ska jag prova denna drog?
  • Anonym (Olik)

Våga säga nej!

Visa att du är bättre och mer mogen genom att inte ta droger.

• Anton Chigurh

Om du läser din egen trådstart, Nb, så har du svaret serverat. Svart på vitt.

Och ja. Det var så lite så...Glad

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Pissenisse

Är det alkohol du pratar om så kan du prova, det är lagligt. Inte nåt att längta efter dock.

• Anonym (Nybörjaren)

Man kan bli beroende och det finns människor som dött av det. Varje dag ser jag människor på stan som är beroende eller påverkade av denna drog.

• Frontline
    Queenie70 skrev 2014-01-04 12:07:39 följande:
    Låter som alkohol.
    Helt klart
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (no booz)
    Anonym (Nybörjaren) skrev 2014-01-04 11:32:53 följande:
    Alla mina vänner använder en drog som jag oxå funderar på att prova. Men jag är lite osäker. De blir helt personlighetsförändrade, en tjej som är blyg och lugn blir plötsligt jätte modig tex. Alla säger att dem har skitkul och skrattar och sjunger. Men jag har sett att tar man för mycket så kan man börja krampa och kräkas. En del har skadat sig själva och börjat slåss med varandra. Dagen efter mår några jätte dåligt, har ont och får ångest. Men alla tycker jag ska prova och de verkar ju ha roligt på kvällen. Vad ska jag göra?

Ge sig på hårda droger från start vet jag ej om jag kan rekommendera, ge fan i sprit, finns långt bättre alternativ.

• Anonym (Ex missbrukare)

Kan det vara den sk "kannibaldrogen", MDPV,  du pratar om? Använd inga droger överhuvudtaget, men det är mitt råd.

• Anonym (nej)

NEJ pröva inte det, har du väl börjat kanske du inte kan sluta och vägen ur missbruk är inte alls lätt sen är du ung och bli kanske LVU add med mera 

• Anonym (knarkaren)
    Anonym (Nybörjaren) skrev 2014-01-04 11:32:53 följande:

Skitenkelt !! Avstå !!! Inget annat  Glad
Svar på tråden Ska jag prova denna drog?