• Nyfiknan

Koh Kradan eller Koh Ngai/Koh Hai (Thailand)

Hej

Vi är en familj med tre små barn som åker till Thailand i mars och skall mestadels vara på Koh Lanta. Dock har vi en vecka i mitten då vi planerar att bo på en annan ö. Vi väljer mellan Koh Kradan och Koh Ngai men behöver tips och råd  för att kunna bestämma oss. Ni som varit där, snälla hjälp oss:

1. Hur reser man till resp ö från Koh Lanta? Hur lång tid tar det?

2. Vi vill absolut kunna snorkla från stranden. Var är snorklingen bäst utan att man behöver åka båt?

3. Finns något bra boende ni kan rekommendera(eller som vi ska undvika)? Viktigt att det finns AC.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Koh Kradan eller Koh Ngai/Koh Hai (Thailand)
  • NICU

Jag gillar båda öarna! :)

1. Med färja/båt - cirka en timme
    2. Bra snorkling från båda öarna :)
    3. Koh Ngai Resort är fint! Och The Sevenseas Resort Koh Kradan på Kradan :)

• modsey

Koh Ngai  kanske  låter lite länge med en hel vecka där, men är man bara ute efter snorkling ( som går att göra från stranden) och att sola och bada är det nog fint.
    Jag är annars barnsligt förtjust i Raily beach som ligger utanför Ao Nong , då kan man få både sol, bad snorkling och ha nära till en lite större stad. Många öturer om man vill göra endagsutflykter också
    Koh Kradan har jag bara varit på en dagsutflykt och det är fint, men tror att det verkligen bara är snorkling sol o bad där också.

• Communitygrodan

Koh Kradan är fantastiskt! Snorklingen är bland de bästa i Thailand. Ön är väldigt liten så det finns inget annat att göra ön att bara koppla av och snorkla. (Om inte massor har hänt sedan 2010 nör jag var där). Jag bodde i en väldigt spartansk bungalow mitt på stranden. Bredvid låg lyxigare Seven Seasons.

Jag älskar den ön!

Svar på tråden Koh Kradan eller Koh Ngai/Koh Hai (Thailand)