• Maggie Puh

Hur ofta är normalt att era 3,5 åringar kissar/dag?

Min dotter på 3,5 år var superstolt för hon lämnade sina nappflaskor till tomten mot utbyte en "stor-flick-flaska" med Bamse (hon har själv pratat om det sedan i somras). Nu har vi märkt att hon dricker betydligt mindre. Innan drack hon ca 2 flaskor var 3-4:e timme och kissade ca 1 ggr/h. Igår när jag och gubben diskuterade detta kom vi fram till att hon bara kissade 3 gånger på hela dagen (hon är helt torr). Hon har alltid varit en stordrickare och varit på utredning varför hon var så törstig utan att de kom fram till något mer än att nappflaskan var en trygghet.

Hur många gånger kissar era 3,5 åringar? 
    Inga påhopp, bara seriösa svar.

• Svar på tråden Hur ofta är normalt att era 3,5 åringar kissar/dag?
  • Modernmom

2 flaskor VAD ?? En 3,5-åring dricker väl inte välling eller har flytande kost?? De ska ju äta riktig mat! Och vad hon nu har druckit 500 ml av var 3-4:e timma så är det på tok för mycket! Att kissa en gång i timman är inte normalt. Jag håller inte räkningen på hur ofta mina fyra barn kissar, men möjligtvis 2 ggr om dagen, den lilla kanske fyra gånger om dagen.

• Mammat3

Svårt att säga min son snart 4 år går på toaletten hur många gånger som helst medan dottern i samma ålder går betydligt mindre kanske 3-4 gånger per dag. De dricker normal mängd.

• Maggie Puh

Hon dricker vatten i flaska. (har aldrig godkänt välling el ersättning)

• Solstråle00001

Vad bra att ni tagit bort en dålig vana. Det låter som att hon druckit på tok för mycket.

Min 3,5 åring kissar kanske 4-5 gånger om dagen och dricker endast vid måltiderna och nåt glas utöver när hon ber om det.

• Maggie Puh

När hon blev utredd drack hon 3-4 liter vatten/dag och jag vet att det var på tok för mycket. Hon är en törstig unge utan att vara sjuk. 

• hannis

Hon var kanske inte törstig utan drack för att just flaskan var en trygghetsgrej?

Min son kissar 4-5 grr/dag. Han är också helt torr både dag och natt. Fyller 4 i februari.

Han kissar på morgonen, någon gång på fm, em, kväll och sedan precis innan nattning.

• mariaheterjag

Min 3,5 åring kissar typ mellan 3-5 gånger per dag. Varierar beroende på hur mkt han dricker. En gång i timmen låter väldigt ofta.

• honeydew

Ca 3-5 ggr per dygn. Nu är klockan fyra och hon har nog bara kissat två ggr idag. Blir väl en gång till snart och sen innan nattning.

• backen15

Det är så olika från barn till barn hur mycket de går och kissar. Min dotter på 3,5 år går säkert oftast en gång varannan timme, medan min son går ca tre ggr om dagen. De dricker normalt...

• Maggie Puh

Du kanske det inte är så farligt med hennes 3ggr/dag just nu. Men en stor förändring för oss föräldrar att hon för bara någon vecka sedan kissade 1ggr/timme. 

Svar på tråden Hur ofta är normalt att era 3,5 åringar kissar/dag?