Känns som jag kämpar i motvind ! Tips tack...
Har nu varit skild sen 09,lever med ny sambo med mina två barn 6&8 år det fungerar över förväntan .Det stora problemet är deras far som under årens lopp har träffat ett antal kvinnor som han rätt omgående presenterat för barnen som pappas kompis.När senaste kvinnan (sambon) flyttade ut tog det ett par tre månader innan nästa kom in i bilden,dom är särbo och bor ca 1,5 tim från varandra .Varannan helg bor dom hos henne med hennes två barn och varannan hos honom. Vi har delad vårdnad så övriga v bor barnen hos mig.
I princip varje fredag när vi byter( när dom kommer till mig) är barnen antigen `helt galna`skriker gråter trots o dyl lr kastar sig över allt ätbart.Dom har hårda regler hos pappan ,och det har vi också men på olika vis,vi ställer inte orimliga krav på barnen utan låter dom vara barn.Hos pappan är det 8 åringens jobb att sköta stora delar av hushållet etc..
Förstår barnen reagerar på allt men känner det är ohållbart att ha detta pågå .Tyvärr är det inte mycket jag kan ta upp med pappan då han vänder allt mot mig hur jag än gör..tips mottages tacksamt var man kan vända sig hur man kan lösa detta då jag märker att barnen mår dåligt. Dom säger varje vecka att dom inte vill åka till särbon gråter och protesterar även när deras pappa är med hans svar är att dom får gilla läget.Vad ska man göra?