• elis82

är detta missfall??

för 2 veckor sen gjorde jag en gravid test och det var gravid +, men på nyårsafton fick jag bära min dotter ca 16 kg på 2 våningar . sen natten efter fick jag ont på ryggen och lite på magen och lite mörkbruna flyttningar och sen även lite blod i flyttningar och det gör fortfarande bara i sammanband med flyttningar .

jag undrar är det missfall??
  • Svar på tråden är detta missfall??
  • Jacqueline

Det behöver inte vara missfall ,värken du känner kan likaväl vara vanlig växtvärk och sen är det ganska vanligt att man blöder/har ljust rosa flytningar i början.

Är flytningarna dessutom bruna så tyder det ju på gammalt blod.

• evaanderzzon

Jag hade också lite blod i början av min graviditet. Jag ringde 1177 och storgrät, och de sa att jag skulle göra ett UL bara för att slippa oroa mig. Hon trodde inte alls att det var något, men hon tyckte inte att jag skulle gå runt och fundera i onödan. Det är säkert ingen fara för dig heller. Gör ett UL om du känner dig osäker och ängslig. Kram! Just det, hon som gjorde UL sa att det är väldigt vanligt att blöda lite i början och att det berodde på slemhinnor långt ner i slidan (alltså inte ens i närheten av fostret).

• elis82

ja, men jag har varit gravid 3 gånger aldrig fått blod forut?!

• Jacqueline
    elis82 skrev 2014-01-03 19:22:18 följande:

ja, men jag har varit gravid 3 gånger aldrig fått blod forut?!

Alla graviditeter är olika jag har två graviditeter som varit totalt symtomfria och nu den tredje mår jag sjukt dåligt och har ont överallt...
  • elis82
    Jacqueline skrev 2014-01-03 19:24:18 följande:
    Alla graviditeter är olika jag har två graviditeter som varit totalt symtomfria och nu den tredje mår jag sjukt dåligt och har ont överallt…
    Hoppas jagGlad det var faktiskt inte planerat, men efter att det blev det och många funderingar , så nu jag vill gärna ha den med.
  • flora3

Jag har varit gravid 5 gånger totalt, av dessa 5 slutade 2 i missfall. En av gångerna började det med bruna flytningar, men jag har också haft det i början av en graviditet som gick bra, så det kan lika gärna gå hur bra som helst. Be om en undersökning om du inte redan har gjort det.

Lycka till, jag håller tummarna för att det går bra!

• elis82

jag fick idag mens behöver man åka på undersökning eller något då ?

• flora3

Ja gör det för säkerhets skull eftersom du haft positivt gravtest, ring MVC och rådgör med dem.

Svar på tråden är detta missfall??