• zizuna

Ständig huvudvärk!!

Hade i början av min graviditet vecka 4-13 huvudvärk men sen försvann den :D
    Nu har helvetet kommit tillbaks och är i vecka 32 och snart haft det 24/7 i 6 dagar!!
    Den sitter i pannan och lite mot sidorna på mig. Äter Alvedon och ipren var 4e timmer gör jag ej det skulle min huvud explodera :(
    Hur blir jag av med fanskapet? ?

• Svar på tråden Ständig huvudvärk!!
  • Minttu

Har också problem med huvudvärk. Har du kollat blodtryck? Fick utskrivet citadon mot migrän men har hittills undvikt att ta dem. Äter panodil och alvedon, ligger på spikmatta och försöker vila så mycket som möjligt. Ipren fick jag höra att man inte ska ära som gravid.

• emi

När har du kollat ditt blodtryck senast? Finns det andra tecken på havandeskapsförgiftning? (protein i urinen, svullnader, högt RR, övre buksmärta, synnrubbningar m.m.)

Iom att du är så långt gången i din graviditet kan det vara skäl att kolla upp dessa saker på din mvc.

Om dessa är som de ska så kanske det kan vara spänningshuvudvärk?

• zizuna

Jag har haft bra blodtryck hela tiden men jag lever på hoppet att huvudvärken ska ge med sig. Kan ju vara oxå nu för jag är förkyld sen över 1 vecka tillbaka. Men ska ringa BM på måndag om jag fortfarande har huvudvärk. Jag har noll koll detta med ipren så ska kolla upp det med.

Minttu skrev 2014-01-04 09:57:48 följande:
    Har också problem med huvudvärk. Har du kollat blodtryck? Fick utskrivet citadon mot migrän men har hittills undvikt att ta dem. Äter panodil och alvedon, ligger på spikmatta och försöker vila så mycket som möjligt. Ipren fick jag höra att man inte ska ära som gravid.

• zizuna

Ska ringa BM på måndag. Vet ej men har jätte svårt med min barnmorska så vill helst slippa henne och begränsa mina besök hos henne.

Jag har inga andra symtom.

emi skrev 2014-01-04 10:01:15 följande:
    När har du kollat ditt blodtryck senast? Finns det andra tecken på havandeskapsförgiftning? (protein i urinen, svullnader, högt RR, övre buksmärta, synnrubbningar m.m.)

Iom att du är så långt gången i din graviditet kan det vara skäl att kolla upp dessa saker på din mvc.

Om dessa är som de ska så kanske det kan vara spänningshuvudvärk?

Svar på tråden Ständig huvudvärk!!