• Neomi

Tips på att få sova.

Hej alla glada :3 Jag och min sambo väntar vårt första barn, och är väldigt lyckliga. Jag går in i vecka 38 på söndag och börjar få väldiga problem med höfter,rygg och SÖMN ;3 (Peter) hjälper mig så gott han kan med massage å springer runt för att försöka se till att jag har de bra. Min fundering är om de kanske finns nå tips om hur ja ska kunna få sova lite mer om nätterna. Tack på förhand :3

• Svar på tråden Tips på att få sova.
  • Lucky Star

Svårt det där på slutet.. Jag tyckte det var skönt att sova på en hårdare madrass och som tur var för mig så hade vi en extrasäng som inte var så mjuk. Passa på och sov middag med om du har möjlighet till det. Ladda för förlossningen :)

Lycka till!!

• Neomi
    Lucky Star skrev 2014-01-02 23:40:37 följande:
    Svårt det där på slutet.. Jag tyckte det var skönt att sova på en hårdare madrass och som tur var för mig så hade vi en extrasäng som inte var så mjuk. Passa på och sov middag med om du har möjlighet till det. Ladda för förlossningen :) Lycka till!!

Tack för tipset, ska kanske försöka byta till gästsängen ikväll som är lite hårdare :)
  • Krokodillan

Jag hade ont när jag skulle sova i slutet av första graviditeten. Väntade tvillingar och var jättestor? För mig hjälpte det lite att bulla upp med kuddar under för att framför allt avlasta höften från för stort tryck. Jag lade kuddarna under bäddmadrassen. Andra graviditeten räckte det med en kudde som lite stöd direkt under magen (inte under madrassen).

Men alltså, man sover inte särskilt gott på slutet. Man får se det som en tillvänjningspeiod. Man sover inte så mycket med en nyfödd heller :)

Lycka till!

• gladamaria

Lägg massa kuddar runt om dig och ha huvet lite högt om det är svårt att andas.

Svar på tråden Tips på att få sova.