• Anki87

välling till 5 mån, ont i magen?

Hej!

Min glupske dotter blir 5 mån den 8/1 och dem sista 2v så håller hon sig inte längre mätt på ersättningen utan vaknar på natten och vill ha mat, mycket mat(!!!).

Provade nestles god natt havrevälling men ger henne magont.

Pröva majsvälling eller sempers milda havre/majsvälling istället?

Har tänkt mig och ringa till BVC för råd.

Har själv glutenintolerans..

• Svar på tråden välling till 5 mån, ont i magen?
  • Lena

Ge ersättning på natten istället. Antagligen är det tillväxtperiod nu.

• Natulcien

Ge mer ersättning då.
    Välling är mycket sämre ur näringssynpunkt, och det blir för mycket gluten för en så liten bebis.

• Toffzan
    Natulcien skrev 2014-01-02 22:46:06 följande:

Ge mer ersättning då.
    Välling är mycket sämre ur näringssynpunkt, och det blir för mycket gluten för en så liten bebis.

Är vällingen skälet till att vi har många glutenallergiker i Sverige?

Sempers välling för barn 6-8 månader innehåller inget vetemjöl- vilket innebär att det inte finns någon anledning att tro att vällingen är orsaken till allergi.
    Dessutom rekommenderas (enligt nordiska näringsrekommendationer) att man introducerar gluten i små mängder redan under tiden du ammar eller ger modersmjölksersättning  ? och detta kan man göra med gröt från 4 månaders ålder.

www.semperbarnmat.se/inspiration/myter-om-barnmat

• Natulcien
    Toffzan skrev 2014-08-18 22:59:28 följande:
    Är vällingen skälet till att vi har många glutenallergiker i Sverige?

Sempers välling för barn 6-8 månader innehåller inget vetemjöl- vilket innebär att det inte finns någon anledning att tro att vällingen är orsaken till allergi.
    Dessutom rekommenderas (enligt nordiska näringsrekommendationer) att man introducerar gluten i små mängder redan under tiden du ammar eller ger modersmjölksersättning  ? och detta kan man göra med gröt från 4 månaders ålder.

www.semperbarnmat.se/inspiration/myter-om-barnmat

Fast nu nämnde ju TS Nestle, och de har vetemjöl i nämnda välling...
    Du jobbar på Semper, antar jag, eftersom du har sökt upp en 8 mån. gammal tråd bara för att skriva om Sempers vällingar?
Svar på tråden välling till 5 mån, ont i magen?