• Anonym (@)

vad gäller?

Har barn med en pappa som valt att flytta 8 mil från oss. Har enskild vårdnad och barnet är där varannan helg och varannan storhelg.

Nu tänkte jag sätta mitt barn i en idrottsaktivitet men i vår hemstad på en lördag. Har pappan rätt att neka barnet till sin aktivitet? Det blir besvärligt för pappan att åka 16 mil t.o.r varannan lördag och tidigare ville han kräva mig på bensinpengar innan han flyttade längre bort och då handlade det om 2 mil. Måste jag betala bensinpengar för att han ska ta barnet till aktiviteten?

• Svar på tråden vad gäller?
  • Grappa

Du kan inte tvinga honom att köra till aktiviteten. Om du vill att han ska köra och lösningen är att betala resan så är det väl en bra kompromiss.

• Anonym

Han hade gjort ett aktivt val att flytta genom att ragga tjejer på nätet i den staden han nu bor i. Han flyttade till sin nya tjej.

Han säger att han vill ha barnet.

• peme45
    Anonym skrev 2014-01-02 20:26:50 följande:
    Han hade gjort ett aktivt val att flytta genom att ragga tjejer på nätet i den staden han nu bor i. Han flyttade till sin nya tjej.

Han säger att han vill ha barnet.
    öh jaha det var ju moget låt han betala för resorna. Skillnad om han flyttat pga av arbete men för att ragga ha ha nej.
  • Anonym (njeee)

Du kan välja att låta barnet gå på aktiviteten dina lördagar men på pappans tid bestämmer han och vill han då inte åka med barnet så behöver han inte. 

Själv kan jag inte ens förstå att du valt helgaktiviteter när du vet att pappan bor så långt ifrån, det är faktiskt inte rimligt att kräva att de ska åka 16mil tur och retur för något du bestämt

Mitt barns pappa flyttade 25 mil från oss och har barnet varannan helg, jag har helt enkelt fått låta bli aktiviteter som ligger på helgen, eller så har barnet fått gå varannan gång

• Philippa
    Anonym (njeee) skrev 2014-01-02 20:52:18 följande:
    Du kan välja att låta barnet gå på aktiviteten dina lördagar men på pappans tid bestämmer han och vill han då inte åka med barnet så behöver han inte. 

Själv kan jag inte ens förstå att du valt helgaktiviteter när du vet att pappan bor så långt ifrån, det är faktiskt inte rimligt att kräva att de ska åka 16mil tur och retur för något du bestämt

Mitt barns pappa flyttade 25 mil från oss och har barnet varannan helg, jag har helt enkelt fått låta bli aktiviteter som ligger på helgen, eller så har barnet fått gå varannan gång

Precis.
  • Anonym
    Anonym (njeee) skrev 2014-01-02 20:52:18 följande:

Jag har ingen möjlighet att på e.m efter jobbet ta mig iväg till olika aktiviteter. Dessutom fanns denna aktivitet inte på vardagar och dessutom har jag inte hittat någon annan aktivitet på en vardag heller.

Är inställd på att aktiviteten kanske blir varannan helg. Jag har inte krävt någonting alls!
  • Anonym (njeee)
    Anonym skrev 2014-01-02 21:20:20 följande:
    Jag har ingen möjlighet att på e.m efter jobbet ta mig iväg till olika aktiviteter. Dessutom fanns denna aktivitet inte på vardagar och dessutom har jag inte hittat någon annan aktivitet på en vardag heller.

Är inställd på att aktiviteten kanske blir varannan helg. Jag har inte krävt någonting alls!
    Då får ju du välja, antingen inga aktiviteter alls eller så varannan gång. 
    Vem har påstått att du krävt? du frågade vad som gäller och du fick svaret att pappan har inga skyldigheter alls att transportera barnet till en aktivitet du har valt. 
    Det innebär ju dessutom att pappans helg blir helt upphackad och om han bara har sitt barn varannanhelg så är det nog bättre för barnet att umgås med sin pappa än att sitta i en bil ett par timmar för en aktivitets skull
  • Anonym
    Anonym (njeee) skrev 2014-01-02 21:26:41 följande:
    Då får ju du välja, antingen inga aktiviteter alls eller så varannan gång. 
    Vem har påstått att du krävt? du frågade vad som gäller och du fick svaret att pappan har inga skyldigheter alls att transportera barnet till en aktivitet du har valt. 
    Det innebär ju dessutom att pappans helg blir helt upphackad och om han bara har sitt barn varannanhelg så är det nog bättre för barnet att umgås med sin pappa än att sitta i en bil ett par timmar för en aktivitets skull
    "Själv kan jag inte ens förstå att du valt helgaktiviteter när du vet att pappan bor så långt ifrån, det är faktiskt inte rimligt att kräva att de ska åka 16mil tur och retur för något du bestämt"
  • Anonym (njeee)
    Anonym skrev 2014-01-02 21:30:55 följande:
    "Själv kan jag inte ens förstå att du valt helgaktiviteter när du vet att pappan bor så långt ifrån, det är faktiskt inte rimligt att kräva att de ska åka 16mil tur och retur för något du bestämt"
    nej det är inte rimligt att kräva det, det var inte sagt därmed att du krävde det... man behöver inte ta saker ur sitt sammanhang. 
Svar på tråden vad gäller?