• KarinKarin01

Inga synliga hjärtslag i v. 6+0, hjälp!

Hej på er.
    Hoppas ni kan hjälpa ett nervvrak med era erfarenheter. Har två missfall bakom mig, ett i vecka 8 och ett i v.18. Är nu gravid i v.6+0 idag. Fick i natt ont i ländryggen, som stark mensvärk. Blev orolig och åkte till gyn där dom gjorde ett VUL. Läkaren såg en hinnsäck med gulesäck men inget foster. Hon sa att om jag var i 6+0 så borde man sett det. Antingen kan jag vara tidigare än jag trodde, men jag har svårt att tro det eftersom jag tror mig veta när jag hade ÄL plus att jag inte hade sex efter det.

Hur som helst ska i alla fall tillbaka om en vecka och kolla igen... är så himla ledsen allt känns skit just nu. Hur ser det ut för er? Någon som gjort tidigt VUL, inte sett något foster men ändå fått ett lyckligt slut?

• Svar på tråden Inga synliga hjärtslag i v. 6+0, hjälp!
  • mammasmirakel

Ja, för mig var det samma sak. Var i vecka 6 och dom kunde bara se hinnsäck. Vid nästa kontroll syntes hjärtat slå.
    Däremellan fick jag ta blodprov för att se att hcg steg som det skulle.
    Håller tummarna!

• amiofo

På mig såg de inte.heller. Något hjärta, fick ta blodprov och sen komma tillbaka en v senare, då slog ett hjärta, är nu v 39+4

• Pson1977

Jag har inte själv varit med om det men en vännina till mig fick veta på ett tidigt ultraljud att hjärtat inte slog.

Läkaren sa att hon fått missfall och skulle åka hem och vänta en vecka på att det skulle komma ut av själv.

En vecka gick och inget hände. Hon åkte in för att göra en skrapning men då såg de hjärtslag:)

Hoppas det går bra för dig

Svar på tråden Inga synliga hjärtslag i v. 6+0, hjälp!