• Anonym (blä)

Oroande, bröstmjölk trots ej gravid.

Hej!

Jag har haft problem med hormonbaserade preventivmedel sedan jag började med dem för ca 8-9 år sedan. Jag fick dem till en början för att jag hade riklig mens, och har nu hunnit byta sorter bra många gånger. Avslutningsvis bytte jag från zoely till p-ring, och kroppen ballade ur helt. I samråd med barnmorska konstaterades att jag förmodligen är för känslig för hormonerna och ska upphöra med hormonbaserade preventivmedel. Sedan dess har jag och min sambo skyddat oss med kondom, vilket fungerar men är lite mickligt. 

Anledningen till att jag inte ville ha p-ringen kvar var att jag mådde psykiskt dåligt, och fick bröstmjölk. 
    Barnmorskan trodde att detta skulle avta om jag slutade helt med ringen.

Nu ska jag ha min 3:dje mens efter att jag slutat och problemet med bröstmjölk kvarstår. Det har blivit så pass mycket att det liksom pirrar i brösten och har vid några tillfällen när jag klivit in i duschen och lagt en hand ovanpå kommit en stråle med mjölk. 

vad beror det på? hur påverkar det min fertilitet? jag och min sambo diskuterar att skaffa barn någon gång under 2014 och detta oroar mig starkt, hälsocentralen där jag bor går inte att nå "kön är för närvarande full" och barnmorksan jag fått tag på hänvisar mig till hälsocentralen. 

• Svar på tråden Oroande, bröstmjölk trots ej gravid.
  • Anonym (blä)

kan tillägga att jag är 23 år och aldrig har varit gravid.

Svar på tråden Oroande, bröstmjölk trots ej gravid.