• iknasi

Kopiöst törstig v 31 :O

Hej

Igår em så blev jag väldigt törstig och det har hållit i sig under natten tills morgonen. Tog en resorb igår ifall om det nu handlade om uttorkning. Det borde ju ha hjälpt inkl allt jag drack igår kväll. Känner mig fortf törstig, torr i munnen .. Är det vanligt och bli såhär kopiöst törstig ? Är i v 31 och vanligtvis brukar ja vara ganska dålig på och dricka vatten.

Jätte tacksam för svar:)

• Svar på tråden Kopiöst törstig v 31 :O
  • SysterAnna

Hade likadant när jag väntade sonen, drack 0,5-1 liter per natt och minst det dubbla på dagarna. Gjorde detta sista två månaderna ungefär. När ska du till barnmorskan nästa gång? Kan vara värt att kolla upp ditt blodsocker också.

• iknasi
    SysterAnna skrev 2014-01-02 10:16:25 följande:
    Hade likadant när jag väntade sonen, drack 0,5-1 liter per natt och minst det dubbla på dagarna. Gjorde detta sista två månaderna ungefär. När ska du till barnmorskan nästa gång? Kan vara värt att kolla upp ditt blodsocker också.

Okej, tack för ditt svar har tid hos henne imorn faktiskt tack & lov men är jätte jobbigt att gå runt 24/7 och vara törstig :S har googlat lite osv och en del säger grav-diabetes samt att det är farligt och dricka kopiösa mängder vätska. Både för sig själv och bebis..
  • Majbaby2011

Var också väldigt törstig för några veckor sedan. Nu v. 37. Det är nog ingen fara om du mår bra i övrigt. Bara jobbigt :) 

• iknasi
    Majbaby2011 skrev 2014-01-02 10:49:44 följande:
    Var också väldigt törstig för några veckor sedan. Nu v. 37. Det är nog ingen fara om du mår bra i övrigt. Bara jobbigt :) 

Okej ja det visar väl sig på proverna imorgon isåfall :P hur lång tid tog det för dig innan törsten avtog?
  • iknasi
    Majbaby2011 skrev 2014-01-02 11:20:55 följande:
    Någon vecka kanske. Eller jag är fortfarande törstig, men inte alls lika mycket. 

Okej :)
  • MARlA

Bf 29/12 och jag har varit väldigt törstig sen många veckor tillbaka, svärmor som har diabetes tyckte jag drack oroväckande mycket och kollade upp mitt blodsocker med en gång. Blodsockret såg jättefint ut och allt har varit helt normalt vid alla kontroller hos bm. Antar att det är så att jag helt enkelt behöver mer vätska nu med allt som händer i kroppen.

Lycka till med graviditeten och hoppas din kopiösa törst är normal! :)

• iknasi
    MARlA skrev 2014-01-03 23:49:31 följande:
    Bf 29/12 och jag har varit väldigt törstig sen många veckor tillbaka, svärmor som har diabetes tyckte jag drack oroväckande mycket och kollade upp mitt blodsocker med en gång. Blodsockret såg jättefint ut och allt har varit helt normalt vid alla kontroller hos bm. Antar att det är så att jag helt enkelt behöver mer vätska nu med allt som händer i kroppen.

Lycka till med graviditeten och hoppas din kopiösa törst är normal! :)

Okej tack för ditt svar och grattis till bebis :)

Jo jag var hos bm igår och tog blodtrycket och det var inga konstigheter tydligen så det kommer väl och går det där :)
  • År2013

Inkasi. Tog din BM blodsockret eller blodtrycket? Det är två helt olika saker. Om hon inte tog blodsockret be henne att göra det. Kan mycket väl vara att du bara behövt extra vätska, men skönt att utesluta grav.diabetes. All lycka till.

• Emiems

har samma sak! varit törstig sen vecka 29 ungefär.. speciellt på nätterna.. & tidigt på morgonen, jag är sällan törstig annars.. mitt blodsocker ser bra ut ...

Svar på tråden Kopiöst törstig v 31 :O