• ärdetmintur2013

Tror att graviditeten avstannat...?

Hej Jag tror att graviditeten har avstannat. (Jag har haft ett MA i v.15 där fostret dött i v 9 el 10 för ca ett år sedan.)

Kan man se via vul eller blodprov hur graviditeten är okej eller inte i denna tidiga del av graviditeten???

Lite bakgrunds info:
    Min senaste mens började den 24 november 2013 och min menscykel är på 32 dagar. Vi hade sex den 8 & 10 dec. Jag hade BIM den 25 dec. Den 27 gjorde jag ett grav test med cb digi som visade "inte gravid". Den 29 gjorde jag ett nytt gravtest med apoteket hjärtats gravtest som visade svagt men tydligt positivt. Gjorde om ett likadant test den 31 som visade exakt lika svagt positivt. Alla testen gjordes på morgon urin.

Men pga att de var så svaga positiva gick jag och köpte två cb test ett analogt och ett digitalt. Jag höll mig i minst 6 timmar för att få ett tillförlitligt testresultat då testade jag med cb analogt och cb digitalt. det analoga visade svagt plus och det digitala visade gravid 1-2 veckor.

Men detta bekräftar bara ännu mer mina funderingar jag haft från början om att det är något som inte stämmer. Eftersom vi hade sex den 8 & 10 december så kan inte jag bara vara i vecka 3 el 4 som testet menar.... Även om befruktningen skedde så sent som 7 dagar efter vi hade sex så stämmer det inte ändå! Hur jag än räknar så ska jag vara i v.5 el v.6.

Kan man se via vul eller blodprov hur graviditeten är okej eller inte i denna tidiga del av graviditeten???

Symptomen jag haft är bara illamående som kommer och går under hela dagen samt att det blir lite värre på kvällarna, men kräks inte. Sen ca 2-3 dagar sedan känner jag av brösten på kvällen när jag tar av bh:n då känns dom tunga och lite ömma på sidorna. Jag har lite stickningar och liiite molvärk i äggstockarna o livmodern ibland. Men annars inget...

Nu undrar jag vad du som utbildad barnmorska tänker, med den infon du fått. PS. Mensen har inte kommit.
    Jag har bild på testen i mitt galleri.

Jätte orolig !!! Tacksam för snabbt svar!!!
  • Svar på tråden Tror att graviditeten avstannat...?
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Styrkan på testet betyder inget utan är slumpmässigt. Jag tycker inte att du ska oroa dig, du bör vänta med vul tills du är i vecka 8 då det inte är säkert att man ser någon hjärtlaktivitet innan dess. Lycka till

Svar på tråden Tror att graviditeten avstannat...?