• SoDa88

Emmaljunga!

Hej. Står just nu å väljer mellan Emmaljungas "City Cross" och "Super nitro". Vi bor i ett villa område utanför stan, å tar gärna promenader både i stan och i jogging spåret. Jag ser massa fördelar med Super nitron med sina svängbara hjul (vill inte ha den vanliga nitron för den har mindre framdäck) men är ändå rädd att nitron kommer kännas sladdrig att dra i snö o slask. Därför är kanske city crossen bättre!?!? Någon som har provat båda som kan ge mig tipps?!? ❤️//Sofie

• Svar på tråden Emmaljunga!
  • Jacqueline

Gå med i emmaljunga gruppen på Facebook där har dom full koll!!

Jag själv bor lite avsides och är mycket ute i skogen osv och valde city cross med 4 fasta hjul för jag har hört att det lätt fastnar grus och småsten i dom svängbara vilket gör att hjulet slutar snurra tills man pillar bort gruset osv och det har jag inte tålamod till haha

• isolande

Har en nitro som jag byter framhjul på när snön kommer så man får fyra fasta. Sjukt smidigt :) har aldrig varit med om grus i maskineriet på de små hjulen, gått långpromenader på grusvägar i tre år med den... Dock är det är värdelöst att dra dem i djup snö.

• Jacqueline
    isolande skrev 2014-01-01 15:33:20 följande:

Har en nitro som jag byter framhjul på när snön kommer så man får fyra fasta. Sjukt smidigt :) har aldrig varit med om grus i maskineriet på de små hjulen, gått långpromenader på grusvägar i tre år med den... Dock är det är värdelöst att dra dem i djup snö.

Läste om det i emmaljunga gruppen på fb så jag talar inte av egen erfarenhet
  • isolande

Haha, ok, ja det händer säker andra! Jag är dock sjukt nöjd och kör emmaljungapropaganda på alla somfrågar mig om barnvagn. De är så funktionella, smarta och bara bäst!

Svar på tråden Emmaljunga!