• Bebislängtan01

Svårare att bli gravid pga operation?

Jag och sambon ska börja på vårt nionde försök i Januari och vi båda är medvetna om att det är normalt att det tar upp till ett år för aktiva par att få barn.

Men för varje månad som går blir man mer orolig om det kanske är något som är fel. Vi är unga också jag 20 år och sambon 26 år.

Vi röker/snusar inte,(jo, jag feströker) men festar inte jätte ofta. Jag har normalt BMI och sambons är lite över normalt. Jag dricker 2 muggar kaffe eller mer varje dag och båda äter vitaminer. (Apoteket kvinna och Apoteket Man)

Jag har regelbunden mens (28 dagars cykel) och känner av äl. Vi har även provat äl tester vissa månader som visat positivt, men det har dock inte blivit något plus. 

Vi har provat detta med bisolvon, tog sig dock inte, men man blir nästan desperat efter ett plus. Man har även sett många som provar rosenrot och massa andra grejer, men de vågar jag inte eftersom jag inte vill ha nåt krångel med menscykeln

Jag har även gjort en titthållsoperation för 2 år sedan (tog bort blindtarmen). Kan de ha något med svårigheterna att få barn att göra? Om de blivit sammanväxningar eller liknande?

• Svar på tråden Svårare att bli gravid pga operation?
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! En blindtarmsoperation påverkar inte möjligheterna att bli gravid. Oroa dig inte och jag tycker att du gör helt rätt i att inte äta naturmedel där det saknas adekvat forskning. Håller tummarna för er! Lycka till

• Bebislängtan01
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-01-05 20:44:00 följande:
    Hej! En blindtarmsoperation påverkar inte möjligheterna att bli gravid. Oroa dig inte och jag tycker att du gör helt rätt i att inte äta naturmedel där det saknas adekvat forskning. Håller tummarna för er! Lycka till

Tack snälla för ditt svar, det släppte en liten sten från magen nu! :))
Svar på tråden Svårare att bli gravid pga operation?