• nkw

Bästa nappflaskan för nyfödd...ingen aning

Jag behöver lite hjälp ang nappflaska till bebis som kommer i mars. 

Hoppas såklart att jag kan helamma men det kan vara bra att ha en hemma och lite ersättning i fall det inte går som man tänkt sig...men vad ska jag köpa??

Hjälp Förvånad

• Svar på tråden Bästa nappflaskan för nyfödd...ingen aning
  • ClaraV

Jag använde också MAMs flaskor, felet med dom var att om dom inte var helt torra när man satte ihop dom så blev det ett väldigt högt tryck i dom och ersättningen kom för fort, det är något att tänka på.

• Cornellia

Jag skulle köpt en i glas eller metall, eftersom plastflaskorna inte bör värmas.

• FruSjöberg

Har använt avent anti kolik flaskor till båda mina, har fungerat jättebra. Nu till tredje har jag tittat på MAM anti kolik, men många på nätet skriver att de läcker? Så det blir bog avent igen...

• ClaraV
    FruSjöberg skrev 2013-12-30 11:01:17 följande:
    Har använt avent anti kolik flaskor till båda mina, har fungerat jättebra. Nu till tredje har jag tittat på MAM anti kolik, men många på nätet skriver att de läcker? Så det blir bog avent igen...
    Jag har aldrig haft problem med läckande flaskor och alltid använd mam, däremot hade en kompis problem med att hennes flaskor läckte. Felet var att hon inte torkade dom ordentligt och skruvade ihop dom fel. Gör man som man ska så funkar dom felfritt. Har haft 10+ flaskor och inte en enda har läckt. Inköpta på olika ställen och vid olika tillfällen. :)
  • adiscobloodbath

MAM anti-colic köpte vi när dottern var 3 veckor, jättebra men tyckte att den ofta läckte. Då provade vi NUK, väldigt bra flaskor! Finns i glas också som är mer hygieniskt och giftfritt :)

• Unkbitz

Själv föredrar jag glasflaska, giftfritt och man kan värma i flaskan. Det finns nappar som har anti-kolik om man väljer en flaska som inte har det, bl.a. Nuk säljer sånna dinappar. :)

Irma 1/3 2011
Svar på tråden Bästa nappflaskan för nyfödd...ingen aning