Problem med nattning på nätterna!
Det är såhär att sonen som är två år och sju månader somnar inte förrän ibland 21:30 när han spenderat dagen på förskolan. Frågade hur länge han egentligen sover på förskolan och fick då svaret att han sover i en och en halv timme! Kan tillägga att hemma sover han inte alls de dagar vi är lediga. Frågade försiktigt om de kunde korta ner vilan, eftersom han inte vill somna på kvällen. Fick då svaret att de andra barnen sover minst en timme och han behöver sova då han går långa dagar (08-15:30) så visst att de kunde korta ner vilan till en timme. Men det hjälper inte, och jag vet inte hur jag ska göra nu. Kan jag kräva att han max får sova en halvtimme? Det blir som en ond spiral (som vi lyckats återställa nu över julen då vi varit hemma) eftersom han efter att ha sovit såpass länge där inte blir trött och vill sova på kvällen, vilket resulterar att han blir trött dagen efter och då vilar så länge. Kan jag nu efter julledigheten kräva att de tar upp honom efter en halv timme eller blir det problem för dem? Jag vet att han är en av de äldsta där och ska byta avdelning nu i vår.
Hur har ni gjort som haft liknande problem?