• krokofant35

Vad är detta? v 33 och mår illa och ont o magen!

Jag mådde illa igår men gick över, känt mig uppblåst och uppkörs sista dagarna och inte vart så hungrig.  mått och mår väldigt illa idag, kräkts två gånger. Ont i övre delen av magen, det drar ihop sig med mellanrum och gjort över dagen, det sitter högt upp och strålar ut mot ryggen. Sedan är det sammandragningar längre ned och runt naveln som kommer tätare. Ej hungrig, fätt i mig en piggelin och några skedar nyponsoppa. Mår konstigt, känner mig febrig.
    kan bara ligga, inte stå eller gå förutom dubbelvikt. laddade hem en värktimer och enligt den är det magonda ca 30sek långt och med ca 10min mellanrum, men jag har ingen aning om det är värkar,
    'r det magsjuka`värkar? halsbränna? influensa?

• Svar på tråden Vad är detta? v 33 och mår illa och ont o magen!
  • Rilliana

Dina bekymmer låter som mina. Gick in i v.28 för några dagar sen, illamående sen några veckor tillbaka och har noll matlust. Blir aldrig hungrig men vet att jag måste äta så det är en kamp mellan mig och illamåendet vid varje måltid.

Kan det inte vara så att du känner dig febrig pga att du inte får i dig mat? Du behöver ju få i dig näring för att må bra och genom med att du har ett barn i magen som förser sig med det han/hon behöver i första hand och du får det som blir över så är det ännu viktigare att du får i dig mat.

Värkarna du beskriver låter som förvärkar, är det "riktiga" värkar kommer du märka att dem är helt olikt en förvärk.

• starq

Precis så känner jag åxå! Mådde urk igår, idag lite bättre. Sammandragningar som är stenhårda. Jag är i v 32+3 :( jobbigt

• Tessou

Jag har liknande... mår illa, EXTREM halsbränna så jag är nära att spy, ont i övre delen av magen (som tydligen har med halsbränna att göra). Har inte heller någon matlust...

♥ ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ♥
Svar på tråden Vad är detta? v 33 och mår illa och ont o magen!