• Anonym (Hjälp!)

Snabbt svar om att boka tid hos familjerätten någon!

Jag och mitt ex har ett barn ihop som fortfarande pga låg ålder bor hos mig. Umgänget sker i mitt hem men tyvärr går det inte jättebra. Jag försökte därför nå pappan men han vägrade svara och så gör han ofta och gör sig okontaktbar i typ en vecka. Jag skickade därför ett sms där jag skrev att jag kommer boka tid för samtal hos familjerätten (vi har varit på ett frivilligt tidigare). Nu påstår han att jag inte kan göra så och att jag gått bakom hans rygg. Men han svarar ju inte när jag ringer och jag skickade ju sms. Har jag fjort fel? Vi måste ju lösa det här.

• Svar på tråden Snabbt svar om att boka tid hos familjerätten någon!
  • Anonym (rek)

Skicka ett rek. brev med posten i sådant fall kan denne inte neka att det kom fram. Spara en kopia. Du kan också ringa direkt till familjerätten och fråga dem om lämpad väg att gå tillväga.

• Anonym (Hjälp!)

Fast han har ju besvarat (via sms) att han sett att jag bokat tid. Men han säger att jag inte kan göra så utan hans medgivande.

• Anonym (rek)

Konsultera familjerätten direkt, förhoppningsvis kan de sina egna regler.....

• Anonym (Hjälp!)

Ja okej. Men hon frågade om han visste att jag ringde, och jag sa att jag meddelat honom att jag kommer att göra det. Så hon sa inget om det. Men kan ju ringa igen.

• Anonym (rek)

Gör så... TS  du skall se att det löser sig till det bästa för dig.

• Anonym (Hjälp!)

Tack för dina uppmuntrande ord!

• Anonym (rek)

du kan inte be någon i din familj ringa till honom istället för då svarar han kanske när han ser att det är ett annat nummer?

• Anonym (Hjälp!)

Nä. Då får jag säkert skit för det. Han vet ju när vi har tiden, det sms:et har har han besvarat. Men han menar på att jag bokat utan hans medgivande och att det inte är okej. Men måste man vara överrens om att boka en tid?

• Anonym (rek)

TS kolla forumets äldre trådar, familjerätten är ju inte direkt någon ovanlig destination. Se också på din kommuns hemsida där finns sida för familjerätten och ofta reglerna.

• Salome

Ts du kan boka tid hur mycket du vill utan hans medgivande men grejen är att han måste inte dyka upp för det är frivilligt sålänge inte tr tvingat dit er

Svar på tråden Snabbt svar om att boka tid hos familjerätten någon!