• Anonym (Undrande)

Antabus...

Om man fått antabus i fredags, kan man dricka på nyår då? Hur länge håller det och hur ofta måste man ta det för att det ska stanna kvar i kroppen?

• Svar på tråden Antabus...
  • Anonym (antabus)

Var det första gången du tog i fredags så är det ingen fara alls att dricka på nyår.

Har du tagit ett par ggr i veckan under en period så tycker jag du ska prova dricka lite och sedan vänta en timme, känner du inget då så kan du dricka på nyår.

• Anonym

Rekommenderar dig att INTE dricka då det inte bara är skadligt med antabus och alkohol, utan kan så även vara dödligt!

• Anonym (Nykteralkoholist)

Har aldrig haft problem med att dricka alkohol trots antabus. (Är numera nykter alkoholist sedan 12 år)

• Anonym (antabus)
    Anonym (Nykteralkoholist) skrev 2013-12-29 08:48:18 följande:
    Har aldrig haft problem med att dricka alkohol trots antabus. (Är numera nykter alkoholist sedan 12 år)

Jag kunde oftast dricka efter några dagars uppehåll utan problem. Då pratar jag efter 2 dagar oavsett om jag tagit det regelbundet i flera månader.

Men alla klarar inte det, så det är bra att vara försiktig. Dricker jag för tidigt har jag blivit riktigt sjuk.

Grattis till din nykterhet! {#emotions_dlg.flower}

Själv är jag inne i en nykter period igen, dessa perioder brukar hålla allt mellan några månader till ett par år i bästa fall. Allt hänger på vad som händer i mitt liv, mår jag bra "behöver" jag inte alkohol.

Hoppas allt går bra för dig också ts! Är det en påtvingad nykterhet?
  • Anonym (antabus)

Förlåt för min fråga ts, insåg precis att frågan kanske inte gäller Dig utan någon i din närhet....

• Anonym (Undrande)

Tack snälla för era svar :)
    Anonym (antabus),  du har helt rätt. Det gäller inte mig utan en nära vän. Hon har gått på antabus ett par månader och tog senast i fredags. Nu är det nyår och hon ska inget få innan dess för hon påstår att läkarna sagt att det är stängt då. Tror hon ljuger och tycker det verkar konstigt att man som missbrukare inte ska få antabus innan en sån storhelg.
    Tror istället att hon planerar att dricka och därför dessa frågor.

• Anonym (lögn)
    Anonym (Undrande) skrev 2013-12-29 10:33:00 följande:
    Tack snälla för era svar :)
    Anonym (antabus),  du har helt rätt. Det gäller inte mig utan en nära vän. Hon har gått på antabus ett par månader och tog senast i fredags. Nu är det nyår och hon ska inget få innan dess för hon påstår att läkarna sagt att det är stängt då. Tror hon ljuger och tycker det verkar konstigt att man som missbrukare inte ska få antabus innan en sån storhelg.
    Tror istället att hon planerar att dricka och därför dessa frågor.
    Ja, naturligtvis är det lögn att hon inte får något. All missbruksbehandling på medicinsk väg är öppen oavsett dag. Hur skulle det annars se ut? Tänk en heroinist som inte får sitt metadon t ex. det är ju kört direkt. Likaså då med antabus.
  • Anonym (Undrande)

Jo jag misstänkte väl att det inte är stängt en sån dag utan hon ljuger. 

• Anonym (antabus)

När jag tog antabus så var det stängt på jul och nyår, så det är inte alls omöjligt. Jag blev då hänvisad till beroendeakuten dessa dagar, men det är ju valfritt. Varför tar hon antabus om hon inte vill det?

• Anonym (mb)
    Anonym (Nykteralkoholist) skrev 2013-12-29 08:48:18 följande:

Vad krävs för att få ta antabus?
Svar på tråden Antabus...