• Anonym (ts)

full mormor & hennes fulla sambo

min mamma & hennes sambo som båda är helgalkis + storhelgsalkisar kommer alltid och hälsar på min familj med 4 barn.. dom kommer fulla sen slänger dom upp flaskan på bordet hos oss omkring barnen och fortsätter sitt drickande, dom kommer ALDRIG  på vardag och fikar eller så...hur lägger jag upp "snyggt" att jag inte accepterar detta!? har själv vuxit upp med fylla & bråk...

hur reagerar grannarna lixom

barnen märker ju också på deras beteende att dom e slut i huvudet

sen har dom höga diskutioner...svär å har sig..det är precis som att VI är och hälsar på dom!

• Svar på tråden full mormor & hennes fulla sambo
  • Lindsey Egot the only one
    Tow2Mater skrev 2013-12-28 20:59:03 följande:

Oppna inte dörren?

Håller med! Man öppnar inte dörren.
  • Anonym (ts)
    Tow2Mater skrev 2013-12-28 20:59:03 följande:
    Oppna inte dörren?
    då jag har sån pass respekt för min mor så vet jag inte om jag skulle våga det..och barnen skulle vara för iviriga å vilja öppna
  • Anonym (lll)

Tala om att de bara är välkomna nyktra och att ni i fortsättningen inte släpper in dem om de är berusade. Så håller ni på det.

• Whitetrash86

Jag hade först sagt att dom inte är välkomna i mitt hem om dom inte är nyktra.

Hade dom inte lyssnat på detta, hade jag inte öppnat dörren, går dom inte ringer jag polisen och säger att 2 fulla idioter står och bankar på min dörr och vägrar gå.

• Whitetrash86
    Anonym (ts) skrev 2013-12-28 21:02:33 följande:
    då jag har sån pass respekt för min mor så vet jag inte om jag skulle våga det..och barnen skulle vara för iviriga å vilja öppna
    Vad hjälper det att du har respekt för din mor om hon inte har respekt för dig eller dina barn?

Även om barnen skulle öppna dörren så är det bara att säga stopp där, man måste inte släppa in bara för att man öppnar.
  • Queenie70

Vaddå lägga upp det snyggt? Du utsätter dina barn för samma skit du själv växt upp med och brister allvarligt i din föräldrarroll när du underlåter att skydda dina barn. Du låter bli att släppa in dem och ringer polisen om det så krävs. Får bli hur"osnyggt" som helst...

• Queenie70

Men vad fint att din respekt för din mamma är större än omsorgen för dina barn.... schyssta prioriteringar. Idiot!

• Anonym (ts)
    Queenie70 skrev 2013-12-28 21:14:25 följande:
    Men vad fint att din respekt för din mamma är större än omsorgen för dina barn.... schyssta prioriteringar. Idiot!
    va inte så jag menade...idiot ?
  • Queenie70
    Anonym (ts) skrev 2013-12-28 21:17:01 följande:
    va inte så jag menade...idiot ?

Nähä hur fan menade du då?uppenbarl6gen har du ju låtit detta pågå ganska många år på bekostnad av dina barn,
  • Anonym (ts)
    Queenie70 skrev 2013-12-28 21:24:54 följande:

Nähä hur fan menade du då?uppenbarl6gen har du ju låtit detta pågå ganska många år på bekostnad av dina barn,
    vad jag menade tänker jag inte gå närmare på....sen vet du inte hur länge det pågått eller hur gammal mina barn är!
  • Lindsey Egot the only one
    Du vågar inte! Det är inte respekt du har för din mamma utan fruktan. Den fruktan gör att du utsätter dina barn i en otroligt svår sitta där de tvingas bevittna idioti på hög nivå dvs alkoholism. Som för övrigt är en sjukdom som faller under beroende och det kan man bli botad mot. Att ställa krav mot din mamma är det bästa du någonsin kan göra i hela ditt liv. Även om konsekvensen blir att ni bryter. För just nu är du medberoende.
  • Anonym (Mio)
    men hon respekterar ju inte dig. tänk på dina barn lite..
  • Ramborg

Jag föreslår att du säger såhär till din mamma.

- Jag vill inte att du och X kommer hem till mig när ni har druckit. Ni märker det kanske inte själv, men ni blir ganska högljudda och tjatiga när ni dricker. Och för oss som är nyktra är det inte så kul. Ni är hemskt välkomna när som helst, men inte när ni har druckit. Och ta inte med sprit till oss är ni snälla.

42.
  • Queenie70
    Anonym (ts) skrev 2013-12-28 21:27:24 följande:
    vad jag menade tänker jag inte gå närmare på....sen vet du inte hur länge det pågått eller hur gammal mina barn är!

Du har fyra barn. Dessa klämmer man inte ut på ett halvår liksom..
  • Pojkemamma

Hej! Känner igen mig. Har ont av att min mamma dricker mycket ibland (min pappa var alkoholist i många år) och har inte vågat/vågar inte säga något. Men jag har bestämt mig tror jag, jag kommer att prata med henne om det händer igen. Tänker utgå ifrån vad jag känner och kan acceptera, så får hon ta det som hon vill. Det handlar ju inte om att jag tycker något illa om henne, eller inte vill umgås. Tvärtom, jag vill ju det, men inte när hon är påverkad. Det får hon ta hur hon vill, det kan jag ej påverka. Men jag tänker inte "göra våld" på mig själv mer. Tror jag.....usch, det är så svårt. Till dig vill jag säga, det är nog svårt att säga det snyggt. Men du kan försöka säga det utan en värdering i det, inte anklaga. DUtan bara konstatera att du inte vill att de är påverkade när de kommer eller dricker hos er.

• Anonym (cc)
    Queenie70 skrev 2013-12-28 21:49:46 följande:

Du har fyra barn. Dessa klämmer man inte ut på ett halvår liksom..
    Kan ju vara fyrlingar.. Förvånad

skitsama egentligen, det har tagit minst 9 månader från det att dom valde att skaffa barn till att dom kom ut och mamman har ju druckit hela ts liv så hon visste ju vad som väntade.
  • Anonym (nja du....)

Nä, vet du. Jag är benägen att hålla med dom som är vassa i tonen mot dig. Det låter som om du är medberoende, googla gärna på det, och är möjliggörare. Det är ju faktiskt också så att du utsätter barnen för samma skit du själv behövt utstå under uppväxten. På jul och allt, barnens högtid.... Nä, du behöver nog fronta detta och landa i vad din "respekt" egentligen handlar om och hur du ska hantera detta framöver. Läs gärna om inre och yttre gränssättning och reflektera kring det, jag har själv haft nytta av det. Lycka till!

• Anonym (Nykteralkoholist)
    Whitetrash86 skrev 2013-12-28 21:04:25 följande:
    Jag hade först sagt att dom inte är välkomna i mitt hem om dom inte är nyktra.

Hade dom inte lyssnat på detta, hade jag inte öppnat dörren, går dom inte ringer jag polisen och säger att 2 fulla idioter står och bankar på min dörr och vägrar gå.
Svar på tråden full mormor & hennes fulla sambo