• Rosdraken

Syskon sits men vilken?

Beställde igår en syskon sits till var nya barnvagn (en babytravel amsterbdam)

Men min minsta kommer vara 2 bara när nästa kommer och behöver därför en syskonsits till den nya enkel vagnen (har en dubbel/tvillingvagn med men vill kunna växla efter behov + ont om plats i bilen)

Beställde i går en Kids2sit  som är en sits som går att sätta på barnvagnen från babyland (finns på andra ställen med)

http://www.babyland.se/kids2sit-syskonsits--handtag-stabiliseringsbalte

MEN

Nu snubblade jag av en slump in på denna sits en baby dan

http://www.mammashop.se/syskonsits-babydan.html

fördelen med den första är ju att den blir liten att fälla ihop mm men den saknar ryggstöd om hon blir trött inte för att hon skulle kunna somna till ändå......men tanken med enkelvagnen är att den ska användas vid resor och då kommer vi ha denna + sulky och vid kortare bilresor typ ner på stan men har hon somnat i bilen så kan ju ryggsstödet va bra urs svårt men hoppas man kan skicka tillbaka om vi vill byta......

Sonja 20/5-10 Kajsa 7/6-11 Lisa 23/6-12 BF 16/6-14
  • Svar på tråden Syskon sits men vilken?
  • ulrika eva

Hur gick det med syskonsitsen? Jag väntar mitt andra barn om en vecka och min äldsta är 2 år 9 mån. Jag har tänkt en ståbräda men nu när det är snö skulle det vara smidigare med syskonsits till min Amsterdam. Vad rekommenderar du?

• Rosdraken

efter som din är så stor är jag lite tveksam till vad jag ska råda dig till då det behovet är så olika från barn till barn och hur ni använder vagn mm

MEN mitt spontana råd är nog BÅDA så du kan växla utifrån behov (eller köpa en billig sulky att ha om ni ska gå långt bara de gånger när det är både du har någon med dig)

Så gör vi nämligen nu har ju jag i och för sig en dubbelvagn med, men den kommer bara vara dagis vagn sen då jag inte kommer få in den i bilen om vi åker hela familjen då blir det Amsterdam vagnen + syskon sitsen (eller sitta fram på "fotstöd")

Så kommer blanda sitsen kommer jag ha bara när vi ska långt eller blanda vi har en stå bräda men för mig blir det nog blandning av vagn.

Det svåra är att få tag på en syskon sits de tillverkas inte längre jag hade tur och hittade min på blocket helt ny men då hade jag som sagt tur där så du får börja leta nu de dyker upp titt som tätt har sett flera det sista halvåret.

Sonja 20/5-10 Kajsa 7/6-11 Lisa 23/6-12 BF 18/6-14
Svar på tråden Syskon sits men vilken?