• lindavik

Vi som ska till fertilitetsmottagning för första gången i februari 2014

Hej på er! Fick reda på i december i år att jag har PCOS, tog blodprover och fick även veta att jag har högt T-SHIRT värde (3,2). Har bokat tid hos fertilitetsmottagning och ska dit i början av februari. Innan jag ska dit kommer kah behöva ta Levaxin för mitt TSH värde så det sjunker till runt 2,0 då man helst ser att värdet ligger på max 2 när man gör en fertilitetsutredning (enl Sthlms landsting). Jag tycker det vore kul att hitta någon/några som också ska till en fertilitetsmottagning för första gången nu i början av året som vill följas åt. Är lite nervös inför besöket men ser samtidigt fram emot det. Har aldrig tex haft en manlig gyn men hört att dem oftast är bättre än kvinnliga. Någon som vet/hört samma? Hur som helst, jag tror att det kommer se ut så här framöver för mig: äta Levaxin under januari. I feb påbörjas utredning, jag får säkert prova Pergotime som många andra i några doser som säkert blir under feb eller mars. Om inte det funkar hoppas jag få komma igång med sprutor till våren/innan sommaren och semestrarna. / Linda

• Svar på tråden Vi som ska till fertilitetsmottagning för första gången i februari 2014
  • lindavik

Högt TSH värde ska det stå, inte T-SHIRT. :) Ingen som är under behandling av Letrozol nu??

Svar på tråden Vi som ska till fertilitetsmottagning för första gången i februari 2014