Dubbelvagn. Barnvagnsproffs se hit.
Hej på er.
I slutet av mars får vi, om allt går bra, en liten bebis. Då är hens storebror nästan 3½.
För stor för att vi ska köpa dubbelvagn tycker de flesta (inklusive min man) medan jag tycker annorlunda.(Och min man visar vissa tendenser till att ändra sig efter dagens promenad i spöregn och snålblåst...mer om detta;
Min son är en riktig klängis som visserligen fixar att gå långt men som när som helst kan tappa sugen och slänga sig på marken och vägra gå vidare. Det händer på i stort sett ALLA promenader. Gärna när vi kommit riktigt långt bort och jag naivt tänkt att detta fixar vi utan vagn..han är ju på så gott humör....haha
Visst, man kan ta fighten men när det ösregnar eller när båda fryser arslet av oss så blir det oftast som så att jag bär honom. En gnutta tungt. Är det. Och om vi adderar en styck skrikande bebis i vagnen så tror jag att jag kanske blir sinnessjuk på kuppen.
Ståbräda kan säkert funka ibland men när han vägrar stå och bara ska bli buren så måste jag ju kunna ösa ner honom i vagnen för vid sådana tillfällen så har han lämnat skelettet hemma, om man säger så...
Så. Nu har jag förklarat varför. Har ni liknande erfarenher och tips så mottages de gärna.
MEN
Vad ska jag välja för någon? Storebrollan är en smal liten herre och väger under 15 kg. (Just nu iaf runt 13)
Men en treåring tarvar ju ändå sin plats liksom..
Jag vill helst köpa begagnat alternativt inte så dyrt (eller med sjukt bra andrahandsvärde) då jag hoppas att tramserierna skall upphöra inom inte allt för lång tid..
Vi bor inte centralt men inte på landet och det vore inte så dumt om den är smidig att åka kommunalt med.
Tips please.
Kram på er!