• Maddi

Spishäll

När vi flyttar kommer vi ha spishäll inbyggt i bänken, hur barnsäkrar man det? Finns det något skydd så som till vanliga spisar som man skruvar fast?

Sen tänkte jag på ugnen, som sitter i ståhöjd, är det något som man bör tänka på där att barnsäkra mer än barnlås på luckan? Jag har aldrig haft just en sådan ugn, så tips mottages.

• Svar på tråden Spishäll
  • momomo

Vi har inte barnsäkrat vår spishäll, men vi har undvikit att använda plattorna närmast kanten så mycket som möjligt.

Inte varit något problem alls förrän tvååringen nyligen insåg att den piper roligt och har börjat fippla med kontrollerna när han får chansen.

Inbyggnadsugnen har inte heller varit  något problem, mer än att hålla barn ur vägen när den är varm och luckan är öppen.

• besony

Min sambo byggde en spisskydd av trä runtom hällen. Vi har induktionshäll, den sitter på skyddets botten, så att säga. Så spisskyddet rör inte på sig alls. Men det går att ta bort om det behövs. Så nöjda är vi med det. Är man händig så går det att uppfinna mycket själv. :)

♥ ♂ 111101 ♥
Svar på tråden Spishäll