• Annah88

Ser ut som en korv i tajt klänning, vad ska man ha under?

Tjena

Som rubriken lyder. Alltid när jag har tajta fodralklänningar så ser jag ut som en uppstoppad korv. Speciellt när man har strumpbyxor som nu på vintern, då ser man ju kanten på strumbyxorna genom klänningen.. Inte snyggt ;p

Nåt tips på vad man kan ha under?
    :)

• Svar på tråden Ser ut som en korv i tajt klänning, vad ska man ha under?
  • Moolie

Jag tänker att en korv är väldig slät och fin! ;)

Har du testat en kroppsstrumpa som är stor? Blev rekommenderad en liten storlek då det håller in mer. Men problemet är att kanterna syns så otroligt mycket. Jag hade lika gärna kunnat hoppa i en tre storlekar för liten baddräkt....

• La Lola

Alltså...har du kroppen som krävs för en sån klänning då?
    Det låter elakt att skriva så men jag försöker absolut inte vara taskig.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Annah88
    La Lola skrev 2013-12-27 11:31:57 följande:
    Alltså...har du kroppen som krävs för en sån klänning då?

Det låter elakt att skriva så men jag försöker absolut inte vara taskig.

Haha ja!! Det är ett vanligt problem bland tjejer ;).
  • La Lola
    Annah88 skrev 2013-12-27 12:07:21 följande:

Haha ja!! Det är ett vanligt problem bland tjejer ;).
    Vilket?
  • Capt Janeway

Testa att ha en tunn underklänning i något silkigt material under. Det trollar bort de flesta "kanter" samt gör att klänningen sitter följsammare. 

• Elaifiknow

Ser du ut som en korv så är det något som inte stämmer. Varför utsätta dig själv för att se ut som en korv? Om du ändå vill ha tighta fodral: Är det rätt storlek? Har du rätt underkläder? Vad har du för underklänning?

• AteNah

En mindre storlek hjälper oftast inte alls till att hålla in saker utan gör oftast att man ser ut som just en stoppad korv när det gäller fodralklänningar. Känns som det är många kvinnor som hakar upp sig på storleken istället för att ta en större som sitter snyggt :( Men annars så kan väl det andra tipsat om fungera och strumpbyxor med lyftande och åtstramande effekt, med typ gördel eller vad man nu kallar det.

• La Lola
    Harmagedon skrev 2013-12-27 12:57:45 följande:
    Men ta inte på dig kläder du inte känner dig fin i...
    Precis.
  • kaffeamanda
    Annah88 skrev 2013-12-27 10:46:31 följande:
    Tjena Som rubriken lyder. Alltid när jag har tajta fodralklänningar så ser jag ut som en uppstoppad korv. Speciellt när man har strumpbyxor som nu på vintern, då ser man ju kanten på strumbyxorna genom klänningen.. Inte snyggt ;p Nåt tips på vad man kan ha under? :)
    Jag brukar ha en underklänning som formar till mage och rumpa, men det är inte så sexig att ta av sig klänningen sen om man ska köra ett "extranummer"
Svar på tråden Ser ut som en korv i tajt klänning, vad ska man ha under?