• inkognito001

35 årig man gammal o sliten..

Känner mig så o troligt gammal o sliten. Fattar inte hur jag hunnit bli trettiofem år plörtsligt. Kvinnan jag verkligen älskar har lämnat mig. Hon vill inte ha barn. Hon steriliserade sig efter 3 aborter innan hon träffade mig.

Kändes så jävla rätt med henne allting. Hon älskar mig med verkligen,men hon vill inte uppehålla mig,hon tycker jag ska träffa någon som vill ha barn. Det är bara det att jag har överhuvudtaget inte tänkt i de barnorna innan,att jag vill ha barn. Blir ledsen av att veta att jag inte ägnat mig åt det viktiga i livet tidigare. Har inte ens fullständiga gymnasiebetyg. Skulle jag börja utbilda mig till det jag vill i dag skulle det ta 6 år,då e jag 41år när jag är klar, o då e de för sent att bilda familj.

Känns som jag vaknat upp lite för sent,det har gått massor av år utan att jag gjort någonting,varit sjukskriven o gått i terapi i 7 år. Börjat arbetspröva nu sedan en tid tillbaka. Bittert att ha ägnat 7 år av mitt liv i psykiatrin, har egentligen inte varit speciellt sjuk,bara fruktansvärt bitter över hur mitt liv sett ut. Med en hemsk uppväxt, mobbad i skolan, av syskon, aldrig haft en riktig vän. Blivit sviken gång på gång på gång... Bara haft ett fåtal flickvänner under hela livet osv osv 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 06:13
    Vore jättesnällt om ni kunde kommentera o ge mig alternativ.

• Svar på tråden 35 årig man gammal o sliten..
  • Anonym (Inte kört)

Det är verkligen inte kört för dig om du vågar tro på det.

Jag blev dumpad vid 35, träffade en ny vid 36, fick barn vid 38.

Min nya sambo påbörjade en ny utbildning vid 39 och är färdig nu vid 42 års ålder.

Själv tänkte jag göra samma sak nu vid fyrtio.

Så stor kram till dig och ingenting är omöjligt! :)

• Nyfiken gul

fördelen med att vara man för din del i det här är att du har inget bäst-före-datum när det gäller att skaffa barn. Du kan bli pappa närsomhelst i ditt liv. 

Jag vet många killar som liksom du haft en jobbig uppväxt och därmed hamnat lite på efterkälken med fru och barn men dom har alla idag familjer o är gift eller sambos.  Sista kompisen fick sitt första barn när han var 45 år och har nu i rask takt fått tre härliga ungar o han har nu passerat 50.   (frun är 15 år yngre) 

Man måste inte ha  x antal barn vid en viss ålder. Det är ingen tävling.  Man får barn när det känns rätt i livet helt enkelt. 

35 år för en kille är ungt fortfarande.  Medelåldern för att skaffa sitt första barn ligger på 30 år enligt statistik.  Så du är verkligen inte gammal o förbrukad. Långt ifrån.

Du har många härliga år kvar av ditt liv, ditt liv har ju  just börjat! 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden 35 årig man gammal o sliten..