• Fairy of the Valley

När vattnet går... hur?

Hur kan det te sig när vattnet går... är det så att det kan vara som en vattnig flytning? Jag har märkt skillnad på flytningarna nu senaste tiden och det är mer blött (vattnigt) än vanligt, men inte supermycket men jag ser ändå att det är som en liten större "pöl" i trosskyddet.

Och OM det kan vara såhär.. .måste det kommer hela tiden, eller kan det komma med några timmars mellanrum?

# Son 2006 # BF mars 6/3 2014 MaDe In DeNmArK #
  • Svar på tråden När vattnet går... hur?
  • clembke

När jag ringde till fl o frågade om sipprande vatten sa bm att man ska ta på sig binda en Tim o sen kolla om den är blöt. Är den blöt är det vatten o i annat fall flytningar.

Vet inte om det måste vara hela tiden el bara ibland.

Min enda erfarenhet va när vattnet gick med min första. O då var det som på film, det sa splash o forsade.

• Fairy of the Valley
    clembke skrev 2013-12-26 18:41:57 följande:
    När jag ringde till fl o frågade om sipprande vatten sa bm att man ska ta på sig binda en Tim o sen kolla om den är blöt. Är den blöt är det vatten o i annat fall flytningar.
    Vet inte om det måste vara hela tiden el bara ibland.
    Min enda erfarenhet va när vattnet gick med min första. O då var det som på film, det sa splash o forsade.

ok, ah det var ju en smart ide. Tack för tipset. Då är det nog inte det iaf. Puh, det är lite tidigt. =)
  • Krillan

Man kan få kraftiga vattniga flytningar när det börjar närma sig, så det är säkert det. Men om du är orolig eller om det fortsätter kan du ju ringa så att de kollar så att du inte läcker fostervatten. Lycka till!

• Modernmom

Handdukstestet:

Lägg en kökshandduk (ej frotté) i trosan några timmar.

Kiss
    Luktar urin, blir gult på handduken och sjunker in.

Flytningar
    Lägger sig ovanpå, kan lukta och är ofta kladdig

Fostervatten
    Rinner in i handduken, luktar fränt och är ofärgat

• jojo83

Jag sprang på toa hela tiden och kissade.. Trodde jag. Typ när jag va klar och satt mig i soffan, va jag tvungen att kissa igen osv.. Första barnet så fattade inte (!!) ;)

• Fairy of the Valley

Det är mitt andra barn men vattnet gick inte hemma förra gången (de spräckte den på BB) så jag har ingen aning... mmm det är INTE kiss för det luktar inte så. Vanliga flytningar är med för det lägger sig ovanpå OCH det är vattnigt som ... jag inte riktigt tycker luktar FRÄNT just, men annorlunda. Men det är inte konstant, men flera ggr per dag. Jag har ofta sammandragningar men jag är bara i vecka 31....

• Erizajo

När mitt vatten gick vid första barnet hörde jag hur det "krasade" inuti mig (skitläskigt) så jag reste mig och det forsade!!! Kändes som att kissa på sig, fast det gick inte att knipa!

• Maroschka

När vattnet gått för mig har det kommit typ allt direkt, kändes tydligt hur det rann och liksom kom mer om jag rörde mig.

• Fairy of the Valley

Ok... en fråga till... när vattnet gått sådär och man inte kan röra sig utan att det kommer massa mer... hur 17 tar man sej till BB utan att blöta ner hela bilen/taxin?

• Signa tur

När mitt vatten gick med första barnet sa det "splash" mer eller mindre. Värkarna kom också i detta skede och jag åkte till BB i bil. Tror det som skulle ut kom ut då. Efter en timma på sjukhus var nämligen förlossningen över.

Med barn nr två sipprade vattnet innan under ca en veckas tid. Hade då binda. Inget vatten i bilen då heller.

• Flisan

för mig "ryckte det till lite" i magen bara.. ingen kras eller så..

det kom liiiiite lite vatten.. typ som när man badat och reser sig så kan det komma lite vatten..

men efter att ha lagt mig och rest mig (ca 1 timma senare) kom störtfloden.. bebisen låg så långt ner att den blockerade vattnet från att komma ut, men när jag la mig ner så löste det sig..

det luktade inget alls, var genomskinligt och sögs upp av handdukar.

• clembke
    Fairy of the Valley skrev 2013-12-26 20:07:06 följande:
    Ok... en fråga till... när vattnet gått sådär och man inte kan röra sig utan att det kommer massa mer... hur 17 tar man sej till BB utan att blöta ner hela bilen/taxin?

Kläderna struntade jag i då jag konstaterade att det spelar inte så stor roll vad jag gör. Hade på mig en binda men den fylldes ju rätt snabbt.

I bilen la jag plastad frotté o handdukar som jag satt på för att det inte skulle komma i sätet.
  • Flickan och kråkan
    Fairy of the Valley skrev 2013-12-26 20:07:06 följande:
    Med mina första två barn så startade förlossningarna med rejäl vattenavgång. Åkte ju inte in direkt i och med det så vattnet han liksom gå helt innan vi åkte iväg. Kom i ett par omgångar. Hade binda på mig när jag åkte dessutom.
  • Flisan

Jag la plastad frote i bilen, sen hade jag tryckt ner en hel handduk i mjukisarna..

sen satt jag på en också..

men det kom Hela jädra tiden..

Svar på tråden När vattnet går... hur?