För snabbt bonusmamma??
Mitt ex (sen många år tillbaka) träffade en ny tjej för ca 3 månader sen.
(Det här är den 4e tjejen under detta år, som jag vet om ska tilläggas)
Efter en månad flyttade hon in hos mitt ex. Lite väl snabbt kan tyckas, men jag säger ingenting om det. hans liv hans beslut.
Så det här är hans andra sambo under detta året. (den förra sambon var han tillsammans med under 7 månader. De var ihop under 5 månader innan de flyttade ihop och sen separerade efter 2 månader(separerade i feb i år))
Berättar det här så ni ser själva bilden framför er. Mitt ex har svårt att behålla en partner och byter ut dem relativt ofta.
Eftersom han byter partner relativt ofta känner jag mig orolig för barnen som hela tiden blir introducerade för nya tjejer som snabbt byts ut.
Men som sagt, denna tjej flyttade in efter en månad och nu efter 3 månaders förhållande med mitt ex så reagerar jag på hur hon pratar med barnen i telefon då de är hos mig.
Det är väldigt mycket "åhh älskling, jag saknar dig. jag älskar dig så mycket. jag längtar efter dig"
Jag reagerar mycket på att hon efter att ha känt barnen i 3 månader säger att hon älskar dem och är så puttigullig i telefon.
Självklart är det bra att hon tycker om barnen, men säga att man älskar dem efter så kort tid?
Jag vet inte om jag reagerar så starkt som jag gör eftersom jag vet om pappans bakgrund med att byta partner så ofta. Jag är rädd att även denna tjej snart kommer bytas ut mot en annan.
Självklart ska man inte tänka så, men jag gör det ändå..
Hur skulle ni reagerat? Bonusföräldrar och icke bonusföräldrar.
Nu vill jag inte höra att jag är en svartsjuk biomamma osv. För det är jag inte. Hade det inte varit barn inblandade hade jag skitit fullständigt i om exet skaffade ny tjej varje timme.
Men nu är det barn inblandade, barn som är känsliga (den ena har en diagnos och är väldigt känslig för förändringar)