• Elmiina

Resevagns tips sökes

Vi ska ut och resa med våran dotter som kommer att vara 5mån. Vi har just nu en Emmaljunga duo edge som passar för vårat väder och väglag men den kommer definitivt inte passa att släpa med sig utomlands, alldeles för stor och klumpig. Vi ska dessutom resa mer i framtiden.

Våra krav:
    Lilltjejen är såpass stadig så att hon sitter finfint med stöd så vi behöver ingen liggdel på resevagnen. Den ska dock kunna fällas ner när hon vill sova/vila i den. Den ska ha en stor sufflett så att man får skugga. Den ska ha nån slags korg som man kan packa lätt i (så som handduk till stranden).

Om det finns så vill vi gärna ha en vagn som man får ta med sig igenom säkerhetskontrollen, in på gaten och sedan in på planet där man kan fälla ihop den och få plats i handbagaget.

Och sambon är 2m lång om det är något att ta hänsyn till, hehe.

Har ni några tips?

• Svar på tråden Resevagns tips sökes
  • Skalabanan

Babyzen Yoyo får du med dig på planet. Men den passar nog kanske inte till din långa man....

• chrissepisse

Jag köpte en begagnad Teutonia Fun till vår semester i somras. Den kostade bara 500 kronor och var guld att ha med sig eftersom det är en "riktig" vagn. Nu uppfyller inte den kravet att få ha med sig vagnen som handbagage, men jag tyckte att det var mer värt att ha en vagn med bra liggläge på plats än att kunna ha vagnen vid gaten.

• hannis

Jag skulle rekommendera en babyjogger. City mini eller versa gt. Båda är smidiga, har liggläge och stora suffletter som skyddar mot solen. City mini blir dessutom väldigt liten ihopfälld.

• Elmiina

Vilka vagnar får man ha med sig på planet då? Läste att quinny zapp xtra får man det med. Är den bra tro? Gillar att benen inte hänger och dinglar då jag inte har ett stor 2åring direkt.

Och att den är vändbar, vill ju kunna se min bebis.

• Elmiina

Dottern hatar att sitta i bärsele :( Därav att vi måste köpa en resevagn.

Och jo babyzen yoyo får tas med på planet som handbagage. Verkar som att det är den enda vagnen som får tas som handbagage.

• Dixie
    Elmiina skrev 2013-12-26 10:09:47 följande:
    Vilka vagnar får man ha med sig på planet då? Läste att quinny zapp xtra får man det med. Är den bra tro? Gillar att benen inte hänger och dinglar då jag inte har ett stor 2åring direkt.

Och att den är vändbar, vill ju kunna se min bebis.

nja, quinnt zapp xtra får du nog inte ta med - den delas i två delar när den fälls ihop. Quinny zapp har vi haft med som handbagage på planet, det har funkat bra - men den har ju bara sittläge. den är dessutom inte jättebra om man är lång, jag är 177 cm och tycker den är på gränsen till för kort.
  • Elmiina

Jaha okej. Vagnen måste ju ha liggläge. Då kanske babyzen yoyo är något för oss då.

Svar på tråden Resevagns tips sökes