Oförklarligt barnlösa i Göteborg
Hej,
Det är så att jag ska flytta till Göteborg snart och jag undrar om det finns någon annan i min sits där. Jag håller på att bli galen tror jag av den här väntan, längtan. Varje månad samma besvikelse, år ut och år in. I mitt landssting har de haft regeln att man måste ha försökt själv i 3 år innan man får göra IVF om det inte finns ett påtagligt fel, vilket det inte gjorde hos oss.. så jag har inte gjort IVF än. Ibland funderar jag mycket på att det borde ju vara något som är fel??!! Alltså det går bara inte att se de på alla de prover de tar under utredningen, men vad? Det spelar ingen roll hur gamla ni är, hur många år ni försökt, om ni gjort IVF etc. Jag vill bara ha människor att prata med och kanske kan vi i slutändan träffas på riktigt, kanske en dag med barnvagnar....vem vet. Jag har aldrig haft någon att prata med här där jag bor nu.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-26 13:54
Rubriken är ju missvisande. Jag vill naturligtvis lära känna folk även om de har en "diagnos" på varför de inte kan få barn. Jag vill bara ha någon att prata med.