• Anonym (Känslig)

Jag är säker på att jag känt fysiskt när det blivit missfall.

Det här är ingen tråd som är till för att oroa eller sprida myter men jag väljer att vara anonym för att jag vet att människor kommer säga att man inte kan känna sånt.

Jag har två barn, en abort och två tidiga missfall. Det som är skumt är att jag vetat innan jag fått bevis för mina missfall, att graviditeten avbrutits. Första var jag i vecka ca 5-6 och kände det som en vibrerande känsla i livmodertrakten som höll i i ca en minut. Det gjorde inte ont men det var en sådan konstig känsla som jag kom ihåg och efter en vecka började jag blöda. Andra gången jag fick ett tidigt missfall var nyligen och jag kände exakt samma känsla igen. Inte smärtsam men som om det liksom vibrerade på ett konstigt sätt. Jag var då säker på att jag hade ett tidigt missfall och mycket riktigt började jag blöda en vecka senare.

Jag har aldrig hört talats om att man skulle kunna känna något sådant.Någon som hört det? Jag har endast upplevt den känslan i samband med missfall så det borde ju ha med det att göra?

• Svar på tråden Jag är säker på att jag känt fysiskt när det blivit missfall.
  • Anonym (nnn)

Jag har upplevt samma när jag varit gravid, har dock inte fått mf

• Anonym (Känslig)

Det kanske hade med att göra att jag var gravid då men att det avbrutits senare. Jag har inte haft den känslan vid mina fullgångna graviditeter.

Svar på tråden Jag är säker på att jag känt fysiskt när det blivit missfall.