• Negressen68

    Dricker ni mjölk till middagen?

    Jag dricker mjölk, tycker det är bra för skelettet.

    (jag är familjelivare) (smart)

  • Svar på tråden Dricker ni mjölk till middagen?
  • Capt Janeway

    Absolut inte. Jag tycker helt enkelt att mjölk är en smaklös vit blaska. (Passar bäst till ammande småbarn).
    Däremot äter jag ost med mycket smak.

    Jag dricker vatten eller vin till maten.

    Kalcium för ett starkt skelett får jag genom bl.a. bladgrönsaker, broccoli, vitkål och spenat.

  • Farsa på stan

    Jag tycker mjölk passar till ytterst få maträtter. Pannkakor och dylikt, samt vissa bakverk är det enda jag kan komma på just nu.

    Jag hatade när man var liten och jämt serverades mjölk, vad det än var för mat och hur noggrant de vuxna än hade valt ut matchande dryck till sig själva. Kommer ihåg att jag tröttnade på det redan i lågstadiet.
    Till och med att få ett glas Ramlösa var ju en fest i jämförelse. Sedan jag kom i tonåren har jag konsekvent vägrat mjölk som måltidsdryck. Det kan spädbarn och Fantomen hålla på med om de vill, men jag drabbas hellre av benskörhet än dricker mjölk till maten.

  • Apopan

    Jag hade inte druckit mjölk på över 10år, men fick gravidcravings på just mjölk. Är laktosintolerant, så det blev laktosfri.


    Sedan dess så dricker jag mjölk till en del maträtter av nostalgiska skäl, och ibland tar jag en slurk om jag äter riktigt stark mat. Oftast blir det dock bara en skvätt till kaffet. Har planer på att skippa mjölk öht dock. Finns ingenting i mjölk som jag behöver, eller då snarare inte kan få i mig på annat sätt. 

  • kouki

    Nej, mjölkallergiker och smart nog att undvika mjölk då...

  • Flizus

    Jag har inte druckit mjölk på många år. Tycker inte alls om smaken.

    Var bjuden på en stor fest i Finland och där serverades mjölk som dryck till maten. Antingen mjölk, eller hembryggt öl.

  • Millan83

    Mm mjölk till pannkakor, makaroner etc. Och till korv mä brö! Oboy i termos men det är ju lite annat.

  • MammaMia93

    Japp! Dricker mjölk till allt! En av mina knäppare sidor.. Ibland dricker jag tom mjölk när vi beställer hem pizza.

Svar på tråden Dricker ni mjölk till middagen?