• lundza

Girl game

Hej. Jag är en tjej som spelar ett antal data spel, jag undrar nu om det finns något spel som liknade beyond two souls till pc ??

• Svar på tråden Girl game
  • Aniiee
    lundza skrev 2013-12-25 00:35:52 följande:
    Hej. Jag är en tjej som spelar ett antal data spel, jag undrar nu om det finns något spel som liknade beyond two souls till pc ??
    Rakt av: Nej. Det finns inte. Beyond: Two Souls är unikt. Så frågan blir: Vad i Beyond: Two souls är det som du tycker om? Så kan jag tipsa utifrån det.....
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • lundza

De där film stucket och att det är anpassat mer för tjejer!!  

• lundza

Även att man får följa historien från hon är liten till hon är 20 :)

• Aniiee
    lundza skrev 2013-12-25 00:59:21 följande:
    De där film stucket och att det är anpassat mer för tjejer!!  
    Sorry, you're out of luck. Det är just "filmstuket" som är unikt. Det är inte heller särkskillt anpassat för tjejer bara för att det är en tjej i huvudrollen.

Men vill du ha pc-spel med tjejer i huvudrollen så rekar jag Den längsta resan. Det har ganska många år på nacken nu, 15. Men det är väldigt bra, håller än. Norskproducerar. Engelska titeln: The longest journey. Det är ett point-and-click, ingen action (som i slagsmål, alltså).

Assassin's creed Liberation finns visst till PC. Det är ett ganska kul spel, med action och "tuff brud".

The Walking dead 2 handlar om en liten tjej. Har inte spelat det, så kan inte säga om det är bra eller ej.

Violett är ett point-and klick. Har inte spelat

Tomb Raider är ett bra spel. "Female Indiana Jones" som en del säger.

Beyond Good and Evil.

Mass Effect och Dragon Age, där man får göra sina egna karatärer.

Det är PC-spel jag kommer på, off the top of my head.
  • lundza
    Aniiee skrev 2013-12-25 01:11:42 följande:
    Sorry, you're out of luck. Det är just "filmstuket" som är unikt. Det är inte heller särkskillt anpassat för tjejer bara för att det är en tjej i huvudrollen.

Men vill du ha pc-spel med tjejer i huvudrollen så rekar jag Den längsta resan. Det har ganska många år på nacken nu, 15. Men det är väldigt bra, håller än. Norskproducerar. Engelska titeln: The longest journey. Det är ett point-and-click, ingen action (som i slagsmål, alltså).

Assassin's creed Liberation finns visst till PC. Det är ett ganska kul spel, med action och "tuff brud".

The Walking dead 2 handlar om en liten tjej. Har inte spelat det, så kan inte säga om det är bra eller ej.

Violett är ett point-and klick. Har inte spelat

Tomb Raider är ett bra spel. "Female Indiana Jones" som en del säger.

Beyond Good and Evil.

Mass Effect och Dragon Age, där man får göra sina egna karatärer.

Det är PC-spel jag kommer på, off the top of my head.

Spelar du många spel själv till pc ? :)
  • Aniiee
    lundza skrev 2013-12-25 14:34:38 följande:

Spelar du många spel själv till pc ? :)
    Hyfsat många, skulle jag vilja säga. det blir väl en två-tre nya jag testar i veckan till PC. Lika många till vardera konsol. Det är roligt med spel =)
  • Felicia111

Hör la inte hit egentligen för vet inget om spelet du snackar om... ;) men vad spelar du? Spelar när jag kan.. Wc3 lite css a e la typ de jag gillar :)

• lundza
    lundza skrev 2013-12-25 22:13:17 följande:
    Har ni steam?:D

• lundza
    Felicia111 skrev 2013-12-26 09:28:49 följande:
    jaa Famexa heter jag på steam ;)
    Nice :)
  • monty

Finns ju ett mmorpg som mer eller mindre är endast för tjejer. Star Stable. Men då bör man nog gilla hästar en del.

Svar på tråden Girl game