Bebis vägrar sova själv
Har en drygt två veckors bebis. Vet att han är liten och att det är en stor omställning för honom men jag vet inte vad jag ska göra om jag inte får sova snart. Han vill alltså bara sova på bröstet eller i famnen. Allra helst hos mig men ibland går pappa bra. Så fort man lägger ned honom, i sin säng, i vår säng, i babynest med vetekudde och min tröja (med doft av mig) så vaknar han inom en minut. Problemet blir nu att jag aldrig kan sova eftersom de rekommenderar att de måste sova själva och på rygg om man själv sover. Rådet "sov när bebisen sover" funkar alltså inte. Vi delar upp nätterna lite men eftersom han skriker med pappa de två-tre timmar han tar på nätterna, innan jag måste amma igen , så somnar jag sällan och får därför i princip ingen sömn alls. Jag har nu helt tappat aptiten och kan ej äta vilket jag antar ej är så bra för amningen. Vet nu inte vad jag ska ta mig till??? Skulle så gärna vilka få ha honom på bröstet och själv få somna då både jag och han då sover som bäst. Är helt desperat, någon som har ngt tips!??!?!