• Beckaa

Ovitrelle utan positivt ägglossningstest?

Behöver ett litet råd. Jag är nu på cykeldag 20 med pergotimestimulering. Cykeldag 10 hade jag enligt VUL två äggblåsor på omkring 11 mm. Jag har testat med ägglossningstest sedan dag 13 utan positivt resultat. Jag ska ta en ovitrelleinjektion när ägglossningstestet visar positivt men är rädd att det inte kommer att göra det. Kan jag ta ovitrellen ändå? Tidigare pergotimestimuleringar har jag fått utslag på dag 19 (vilket resulterade i fullgången graviditet) och troligen dag 21. Jag trodde dock att stegringen väntade så jag tog inte ovitrellen och blev då inte gravid. Nu borde väl äggblåsorna växt till sig så pass att de är mogna att släppa med hjälp av ovitrelle? Vill så gärna att det ska fungera den här gången... Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Ovitrelle utan positivt ägglossningstest?
  • LängtansBlåaBlomma

Du får väl ägglossning av Ovitrelle så hur skulle äl kunna visa positivt?
    Annars är det kanske för tidigt... Ägget släpper väl inte förrän det är ca 20 mm? Nån som kommer ihåg hur mkt äggblåsan mognar per dag ungefär??

• Beckaa

Jag fick aldrig helt utslag, de digitala var negativa. Men eftersom blåsorna varit 11 mm 11 dagar tidigare chansade jag att de skulle växt till sig tillräckligt. Nu återstår det bara att se om båda äggblåsorna släppte 😁

• LängtansBlåaBlomma
    Beckaa skrev 2014-01-12 13:48:34 följande:
    Jag fick aldrig helt utslag, de digitala var negativa. Men eftersom blåsorna varit 11 mm 11 dagar tidigare chansade jag att de skulle växt till sig tillräckligt. Nu återstår det bara att se om båda äggblåsorna släppte 😁
    Du menar chans för tvillingar?
  • Beckaa
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-01-12 14:12:32 följande:
    Du menar chans för tvillingar?

Precis, hade två äggblåsor så chansen/risken finns att båda släppt och blivit befruktade. Jag ska på ultraljud om tre veckor så får undra till dess. Vi hade dock samma scenario förra gången och det blev bara en.
  • LängtansBlåaBlomma
    Beckaa skrev 2014-01-12 16:35:17 följande:

Precis, hade två äggblåsor så chansen/risken finns att båda släppt och blivit befruktade. Jag ska på ultraljud om tre veckor så får undra till dess. Vi hade dock samma scenario förra gången och det blev bara en.
    Ja, bägge behöver inte bli befruktade och ibland är det heller inget ägg i blåsan om jag förstått det rätt?
    Jag tar gärna två-tre mogna äggblåsor bara för att jag inte vill riskera något av ovanstående vid bara ett ägg... Även om sambon inte håller med just pga risken för flerbarnsbörd!
  • Beckaa
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-01-12 17:20:00 följande:
    Ja, bägge behöver inte bli befruktade och ibland är det heller inget ägg i blåsan om jag förstått det rätt? Jag tar gärna två-tre mogna äggblåsor bara för att jag inte vill riskera något av ovanstående vid bara ett ägg... Även om sambon inte håller med just pga risken för flerbarnsbörd!

Förra gången hade vi inget emot om det blev tvillingar. Nu hoppas vi att det är en denna gång också, tre barn under 18 månader känns körigt men det blir vad det blir :) har ni försökt länge?
Svar på tråden Ovitrelle utan positivt ägglossningstest?