• zebran

Gnälltråd för gravida

När jag väntade mitt första barn fanns en gnälltråd här på FL, vill gärna starta en nu! Är innerligt tacksam att förhoppningsvis snart få ett barn o längtar efter pyre nr tre MEN det här med att vara gravid.... nu i v 31 ....Jobbig foglossning sedan v 12. Kan inte promenera alls. Trött så in i norden ( nu igen, var utslagen i början av grav). Lågt blodtryck och blodbrist. STOR mage högt upp på kurvan som redan hindrar rörligheten ordentligt.,Tryck på vena cava i liggande som ger yrsel. Sura uppstötningar. O sen när jag står känns det som att det strålar smärtsamt i urinblåsan. Ja, o så är jag riktigt deppig o initiativlös vissa dagar. O så känner jag mig tjock, ful o könslös.Skulle vara så skönt om det var nån mer dom inte bara gläds o strålar;) Kram på er!!

• Svar på tråden Gnälltråd för gravida
  • Malima

Jag är visserligen bara i vecka 12, men är trött på tröttheten, illamåendet och den eviga hungern!! Hoppas att jag slipper karpaltunnelsyndrom, extrem andfåddhet och sömnlösa nätter mot slutet av graviditeten- det fick jag dras med sist!

• stjärne

Jag är i vecka 30 och så vansinnigt trött på att känna mig så stor och klumpig. Har alltid varit väldigt smidig och vältränad och har visserligen bara lagt på mig på magen nu, men när jag skulle torka av en list på golvet idag och ställde mig på knä så höll jag fan på att inte komma upp sen.. Man får ju ta i något grymt för att komma upp på fötter igen, usch vad tröttsamt det är!
    Plus att jag också dras med en pissjobbig trötthet som verkligen inte är läglig nu när jag läser en jättetuff kurs i skolan..
    Ryggen känns helt paj efter 2 timmars julstädning idag och jag vill bara ha ut bebis nuuuu så man kan få känna sig som vanligt igen!!! 

Ursäkta om det blev väldigt gnälligt här nu Oskyldig

• Fiskflundran

Är i v 35+4 och mår illa och känner mig proppfull med bebis. Längtar efter att bli normal. Har mått illa så länge nu så jag har glömt hur det känns att tex äta något som smakar gott och känna sig nöjd och lagom mätt, går det ens?? :)

Eller att ligga ner utan att maginnehållet rinner upp i strupen..
    Och att slippa vara konstant kissnödig!

• Sulvi

Vad härligt att få gnälla lite

Är gravid v36+2 med tredje. Fullständigt ogillar att vara gravid denna gången!

Min lista:

Blödande polyp på livmodertappen sen V.16

Magkatarr

Illamående som kommer o går fortfarande

Ett ömmande bråck på magen

Fullt med sammandragningar

Ont vid sex

Hård i magen

Foglossningar från helvetet, får äta smärtstillande och ta till kryckorna ibland.

Kramper och stickningar i benen

Åderbråck

Vrålhungrig varje natt

Sover dåligt

Psykiskt påfrestande med alla begränsningar när man är van att köra på i 110!

Gick över tiden med veckor de andra gångerna, suck!

Tur är väl att kärleken är total när knytet väl kommer ut!

Men detta är sista gången för mig ????

• Blubban82

Går in i v 10 i morgon och jag vet inte hur jag ska orka genom hela graviditeten! Är inne på min 3:e vecka som sjukskriven för illamående och mår piss! Är otroligt lycklig att vi ska få en bebis, och är livrädd att något ska hända med plutten där inne, men att bara gravid- NEJ, det gillar jag INTE!!!!

• zebran

Underbart att läsa er andras gnäll!! Svårt att förstå att graviditet "inte är nån sjukdom". Tappra vi är som står ut! Kan idag lägga till en dunderförkylning till åkommorna- för storhandling räknas väl inte:) GOD JUL önskar jag er alla! o gnäll gärna vidare i tråden!

• Fiskflundran

Ja det är skönt att på nåt sätt att veta att man inte är ensam. Har också åkt på förkylning och det suger. Tyckte man kunde få slippa det iaf, men icke.
    Kram till er alla fantastiska kämpar! Och god jul!

• Förväntanstid

Vecka 37... Har gått upp nästan 25 kg! Jag vägde lite för lite före jag blev gravid men ändå! Jag får med nöd och näppe på mig skorna och när jag stått en stund, typ lagat mat så känns det som att fötterna ska gå av. Jag skulle kunna skriva en novell men det är de sakerna jag senast stört mig på.

• dimi

Åhh vad härligt med en gnälltråd!

Avskyr att vara gravid, och är bara i vecka 16. Smärtsamma förvärkar, trött, fortfarande illamående och denna eviga nästäppa! Sist fick jag den på slutet, nu har jag använt nässprayay sen vecka 12. Grrrr..och värre blir det. och tänk, ändå är det värt det.

Svar på tråden Gnälltråd för gravida