• Anonym (Nyfiken kvinna)

Råd: Strap-on eller strapless?

Vi fundera på att skaffa en strap-on men har ingen erfarenhet av såna.
    Som med allt annat ska man väl helst välja en av lite bättre kvalite antar jag.
    Vad är viktigast att tänka på?
    Vad är ni speciellt nöjda med eller irriterar er med era strappar?
    Sitter den där den ska eller måste man hålla i den?
    Är strapless något att ha?
    Ger det mer till givaren än en vanlig med sele som reklamen säger?
    Eller är det den plågsama knipövning med klämd klitta som insats som jag befarar? Skäms

Vi funderar på någon av dessa. Kommentera gärna.

Fun Factory Share
    The Eternal Swan
    SpareParts Joque
    Fun Factory Amor

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-22 18:29
    En länk blev fel:

The Eternal Swan skulle länka hit
    www.pistill.se/the-eternal-swan-p-1583-c-569.aspx

• Svar på tråden Råd: Strap-on eller strapless?
  • Anonym (Strapreciever.)

Fun factory modellen har vi hemma. Den ger njutning åt kvinnan men är ganska svår att få in och med glidmedel är det lika lätt att den glider ut som in.

Fördelen med en strapad är att den sitter bättre men då ger den inget för kvinnan.
    Har inte prövat men en ide som jag fick är att köra på funfactory modellen och en billigare harness som håller den på plats.

• Anonym (Nyfiken kvinna)
    Anonym (Strapreciever.) skrev 2013-12-22 21:05:16 följande:
    Fun factory modellen har vi hemma. Den ger njutning åt kvinnan men är ganska svår att få in och med glidmedel är det lika lätt att den glider ut som in.

Fördelen med en strapad är att den sitter bättre men då ger den inget för kvinnan.
    Har inte prövat men en ide som jag fick är att köra på funfactory modellen och en billigare harness som håller den på plats.
    Tack för tippsen! Glad
    Kul att strapless funkar delvis i alla fall.
    Kombinationen strapless och harness låter smart.

• Anonym (peggen)

Ursäkta om vi lägger oss i Solig
    Vi har ingen erfarenhet av strap-on eller strapless men är sugna på att prova.
    Ville bara väcka liv i tråden i hopp om att få se fler svar från folk som provat.

• Anonym (Undergiven)

Vill oxå veta, då vi "bara" prövat strap-on. Man vill ju gärna hon ska få ut så mycke njutning som möjligt. :)

Ernst Hugo skrev 2014-01-01 12:23:23 följande:
    Vad är skillnaden? :-O
    Vad är skillnaden mellan vad? :/
  • Ernst Hugo

Eh det tråden handlar om....
    Strap-on och strapless. Det senare låter som en vanlig dildo eller?

Ernst Hugo skrev 2014-01-01 13:58:57 följande:
    Eh det tråden handlar om....
    Strap-on och strapless. Det senare låter som en vanlig dildo eller?
    Nja, snarare att det första är en vanlig dildo som sitter i ett harness som kvinnan spänner fast på sig för att använda som en "löspenis". Det senare är en dildo med en... plugg, skulle man kunna säga som förs in i slidan och sitter kvar där utan nån form av fastspänningsanordning. Den senare skänker även viss njutning åt kvinnan eftersom den ska trycka på hennes gpunkt när hon använder den.

För att den senare ska sitta bra krävs det nästan en perfekt fit dock i slidan. Det gör den väldigt kränglig att få dit och man behöver ofta glidmedel men med glidmedel är också risken stor att den glider ut när den används varför jag tidigare föreslog att kombinera med ett harness för att det inte ska hända.
  • Ernst Hugo

Åh tack för en bra förklaring och glimtande inblick! (Ej ironi)

• Acubens
    Anonym (Nyfiken kvinna) skrev 2013-12-22 18:26:22 följande:
    Vi fundera på att skaffa en strap-on men har ingen erfarenhet av såna.
    Som med allt annat ska man väl helst välja en av lite bättre kvalite antar jag.
    Vad är viktigast att tänka på?
    Vad är ni speciellt nöjda med eller irriterar er med era strappar?
    Sitter den där den ska eller måste man hålla i den?
    Är strapless något att ha?
    Ger det mer till givaren än en vanlig med sele som reklamen säger?
    Eller är det den plågsama knipövning med klämd klitta som insats som jag befarar? Skäms

Vi funderar på någon av dessa. Kommentera gärna.

Fun Factory Share
    The Eternal Swan
    SpareParts Joque
    Fun Factory Amor

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-22 18:29
    En länk blev fel:

The Eternal Swan skulle länka hit
    www.pistill.se/the-eternal-swan-p-1583-c-569....
    Om kvinnan ska ha någon fysisk tillfredsställelse alls, krävs mer än en strap-on, helt klart.
  • Anonym (påsättarfrun)

Hej hopp! Vi har tre st strapons alla med sele. Kan tänka mig att prova en utan sele också men vi började på den "säkra" vägen. Jag har ett par stringtrosor under selen för att den inte ska skava, men sen sitter den rätt skönt på klittan att när jag eller han rör "penisen" så stimuleras jag också. Men det är ju inte mest fokus på min njutning när strappen kommer fram om man säger så ...

Sen kan man också fundera på material på själva dildon. Gummi glider bra men är hårdare tex. Silikon kan kännas strävt om man inte tar mkt glid på men själva dongen kan då vara mjukare. Med en hård gummivariant får påsättaren vara ännu mer försiktig. Ett tips är ju också att köpa en liten "nybörjardong" till de första gångerna om han inte vant sig själv förstås . Analpluggar finns också om man vill börja med analt lite försiktigt.

Men strap-sele har funkat bra för oss. Har utan vibration, men det finns ju även med klitorisstimulans om man vill så även en sele bör kunna ge njutning för tjejen. Glöm inte massor med glid, ta det lugnt som fanken och var noga med rengörningen efteråt.

• Anonym (strap sökande)

Vill hitta ett bra harness, som passar lite större kvinna inte ser ut som en harness för livlina i klättring men som sitter skönt och behagligt. Gärna lite sexigt.. med ring och gärna utbytbar ring

hittade dessa två modeller

http://www.pistill.se/shiri-zinn-strap-on-p-1172-c-311.aspx

http://www.sinful.se/scandal-corset-harness

Någon som har erfarenhet av dem? eller rekommenderar sidor med flera varianter en de vanligaste..

Sedan är jag ju bra nyfiken på strapless också men som någon sa i tråden kanske funkar det bra att även där kombinera med harness för att slippa knipa konstant :)

gärna tips på seriösa bra sidor att beställa ifrån också :)

Anonym (strap sökande) skrev 2014-01-04 11:57:54 följande:
    Vill hitta ett bra harness, som passar lite större kvinna inte ser ut som en harness för livlina i klättring men som sitter skönt och behagligt. Gärna lite sexigt.. med ring och gärna utbytbar ring hittade dessa två modeller www.pistill.se/shiri-zinn-strap-on-p-1172-c-3... www.sinful.se/scandal-corset-harness Någon som har erfarenhet av dem? eller rekommenderar sidor med flera varianter en de vanligaste.. Sedan är jag ju bra nyfiken på strapless också men som någon sa i tråden kanske funkar det bra att även där kombinera med harness för att slippa knipa konstant :) gärna tips på seriösa bra sidor att beställa ifrån också :)

Extremerestraints.com Sök efter strap. Den sidan har allt.
  • Anonym (Anonym)

Väcker liv i tråden igen. Vi har en strapless strapon från Fun Factory (Sharevibe) som ger både mig och maken härliga orgasmer. Den sitter bra i mig och glider inte ur. Lagom stor för mannen. Kan bara varmt rekommendera den.

• Gaskarl

Strap-less verkar ju helt fantastiskt.  Jag har sett,(på film då) att dom som kör strap-less har den under strumpbyxor, och bara river ett litet håll och tar ut den...Ser ut att funka.

• Anonym (Strapiton)

Vi har provat olika varianter av strapless dildos, men ingen som funkar riktigt bra. Kan nog funka om man kombinerar med någon typ av trosor eller nåt som hjälper till att hålla den på plats. Men att investera i en riktigt bra staponsele med utbytbara ringar för olika typer och storlekar av dildos är vår rekommendation. Sitter den riktigt bra så stimuleras både den som tar emot och kvinnan den sitter på.

• BlåFisk

Önskedrömmen:)

Jag gillar tanken på att tjejen verkligen har skönt medan hos kör på, utan att "boosta" med lite vibrator eller annat lite väl tekniskt.

Dessutom tänker jag att stela hårda saker alltid är sämre än lite mjukare böjliga.

Om jag skulle bli strappad skulle jag föreslå "strapless" men med någon typ av sele som håller den på plats så man kan köra som man känner.

Här är ett alternativ:

• Lamoureuse

Jag har en strapless och en dubbel strapon. Jag älskar båda och kan rekommendera båda dock har jag gått upp i vikt lite vilket gör att det är lite svårt att får på dubbel strapon. men för det mesta använder jag strapon och strapless använder jag när jag vill vara spontant 

• Anonym (Man)

Vad underbart undergiven man skulle känna sig om sambon skulle spänna för en strapon och knulla mig. Då jag gillar stimulering i röven skulle jag inte förvåna mig om hon skulle få mig komma handsfree så att säga.

Svar på tråden Råd: Strap-on eller strapless?