• kiki

Betalat in för mycket på en faktura, pengar tillbaka?

Som rubriken lyder har jag betalat in för mycket på en faktura med all den stress han har. Någon som vet man man kan häva betalningen och få tillbaka alla pengar? lr en viss del iallafall?

• Svar på tråden Betalat in för mycket på en faktura, pengar tillbaka?
  • MadHatter

Jag har gjort det två gånger - en gång för hög summa och andra gången lyckades jag betala två ggr.

Jag har fått tillbaka pengarna båda ggr utan att ens behöva be om det.

I mitt fall handlar det om myndigheter/kommun.

• amiofo

har du ringt och pratat med dem? de gånger jag har betalt för mycket har jag efter ett tag fått med posten så jag kan ta ut det som var för mycket.

• Gizmo

Om det är ett företag som skickar ut fakturor varje månad, t ex elbolag, så regleras det vid nästa månads betalning.

• Tobby

Om du betalat mera än du ska så betalas dom tillbaka , eller dras på nästa faktura ! Är det typ delbetalning på ett kreditkort eller så görs det ju inte

• Momalicious

Har betalat samma faktura dubbelt några gånger, till Telia och mobilleverantör och säkert nåt mer nån gång. Hos Telia fick jag pengar tillbaka, hos mobilleverantören reglerades det på näsa räkning så den blev i princip gratis. Inget jag märkt och begärt dock utan det har skött sig självt.

• kiki

Det är en kreditskuld som jag tagit åt min mamma, så min mamma betalar på avbetalning till kortet, 500kr/mån, skulden är på 5000kr och jag vet inte huuuur, men jag har på nått vänster knappat in 9000kr. Så skulden är betald nu, så 4000 får jag ju tillbaka, men 5000kr kommer jag då antagligen gå minus? Ska ringa imorgon då kreditutgivaren hade stängt idag :(

• 223

Hur kan du gå minus 5000:- när du betalt skulden?

• Tobby
    223 skrev 2013-12-25 20:45:22 följande:

Hur kan du gå minus 5000:- när du betalt skulden?

Hon får betala hela skulden på 5000kr vilken hon inte tänkt
Svar på tråden Betalat in för mycket på en faktura, pengar tillbaka?