• Orolig13

Orolig För graviditet trots negativa gravtest

Hej! Från somras till nu har jag haft ett lösare förhållande med en man och det resulterade i att jag tog ca 3 akutpiller under loppet av 3 månader (senaste ca 3 månader sedan). sedan började jag äta samma p-piller igen som jag ätit de senaste åren. Jag har alltid haft väldigt regelbunden mens i 3-5 dagar med p-pillren. Jag har tagit gravtest (olika märken) varje månad och de har visat negativt. förra månaden fick jag vad jag trodde vara mens på utsatt tid, dock var det en väldigt sparsam blödning som knappt höll i 1 dag. Jag gjorde ett gravtest som visade negativt. Efter ytterligare 2 veckor visade ett annat och nytt gravtest även det negativt. jag har fortsatt äta p-pillren som jag ska och för ca 1,5 v sedan (och innan beräknad mens) fick jag ganska påtagliga menssmärtor, värre än de milda jag brukar ha dagen innan mens, men det kom inget. Denna månaden kom mensen på utsatt dag men den är fortfarande oerhört sparsam. Den är dessutom lite slemmig, tjockare än normalt och koagulerad. När jag torkade mig (efter att ha tagit ut tampongen) kom 2 större klumpar ut på pappret. det var liksom som 1 mm tjocka hudfliksliknande grejer som var blodbetäckta. Jag har varit gravid en gång innan och det var för 7 år sedan, då gjorde jag en abort i v7. Då testade jag tydligt positivt redan någon dag efter beräknad mens och hade stora problem med illamående och aptitlöshet redan i v3-4. jag har inga symtom på graviditet nu plus att jag testar negativt på 5 olika tester av 3 olika märken. samtliga tagna med morgonurin. iom att jag ätit p-piller i 2 månader nu bör jag inte ha kunnat bli gravid det senaste, dessutom är det lite mer än en månad sedan jag senast hade sex. jag är jätteorolig att jag nu skulle kunna vara gravid ändå trots negativa test och blödningar som förvisso är sparsamma men som ligger rätt i tid för att kunna vara menstruation. Kan man testa blodet på en VC eller närakuten genom att bara boka in ett vanligt besök eller hur ska jag gå till väga? Jag kan absolut inte skaffa barn nu. Låter det som att det mot alla odds skulle kunna vara en graviditet? Varför har jag fått så lite mens helt plötsligt?

Svar på tråden Orolig För graviditet trots negativa gravtest