Åsa skrev 2013-12-21 12:41:42 följande:
Det är besvärligt för dagispersonal med en massa onamnade kläder på avdelningen; kläderna hamnar fel och det ägnas onödig tid åt att leta. Någon förälder glömmer att namna enstaka plagg, någon annan struntar konstant i det. Det finns dagis där personalen gissar efter förmåga, där allt läggs i "onamnat"-hög och så förekommer det att någon personal tar på sig att själv skriva namn på plaggen, i irriterad frustration eller bara som praktisk hjälp.
Vad tycker DU om namning från personals sida?
Är man så dum att man fortsätter skita i att namna tycker jag att det är rätt åt dom föräldrarna att dagispersonalen namnar kläderna. Om man bara råkat missa att namna så är det väl inget problem och någon annan namnar. Det skrivs ju på namnlappen som är gjort för att skriva barnets namn på. Är kläderna ärvda eller lånade så kan väl föräldrarna köpa klisterlappar som lätt kan tas av och skriva namnet på dom.
Gör man inte det man ska så blir man oftast straffad så jag tycker att dagisfröknar ska få namna utan att bittra föräldrar ska klaga på det. Skulle jag vara fröken och något blivit arg för att jag namnat dennes barn kläder så hade jag bara sagt att det aldrig hänt om du gjort som jag och alla andra fröknar sagt från början. Namnge dina barns saker, annars blir det riktigt svårt för dagisfröknar att klä på dom när dom ska ut eller liknande.