1åring som inte sover. Snälla hjälp!
Jag orkar verkligen inte mer nu! Vi har en son på 1 år som har strulat med sömnen från dag ett! Han har alltid haft extremt svårt att komma till ro, vaknar flera gånger varje natt, och många nätter ( just nu fyra i rad) är han vaken i TIMMAR. Han ligger bara och vrider och vänder och är vaken. Han är väldigt aktiv på dagarna, så han borde ha ett stort behov av att få lite sömn. Han somnar mellan 19-20 på kvällen, äter lunch vid 11.30 och sover middag i snitt 1 1/2 - 2 timmar. Det är allt han sover på dagen. På morgonen vaknar han 05-06.30 beroende på när han somnat. Han får ersättning när han vaknar på natten vid 23. Somnar i sin egen säng som står i vårt sovrum. Från 23 sover han mellan oss. Senaste nätterna har han vridit och vändigt för att sedan vara vaken mellan 02-05. Sen kan det komma en kort period på någon vecka när han sover skapligt, sen börjar helvetet igen. Jag ska snart börja jobba och kan inte se hur det ska kunna funka. Jag orkar inte ha sån här sömnbrist mer nu! Att inte fått sova på ett år är hemskt :( och inte verkar det vända heller.. Kan det vara nått fel på honom?? Börjar seriöst undra. Någon som ve vad det kan bero på?