andningslarm som fästs i blöjkanten
Väntar mitt tredje barn och ska köpa mej ett andningslarm och funderar på det här som man kan fästa i blöjan, Är det någon som har haft det och iså fall var det bra ?
Väntar mitt tredje barn och ska köpa mej ett andningslarm och funderar på det här som man kan fästa i blöjan, Är det någon som har haft det och iså fall var det bra ?
Vi var väldigt nöjda med vårt Snooza Halo. När hon blev mer aktiv i sömnen hände det att det glappade och därför falsklarmade men vi var beredda på det och det skapade ingen ångest eftersom hon själv vid alla tillfällen utom ett vaknade samtidigt som vi vaknade. Vi såg alltså direkt att hon var ok. Vi tog detta som ett kvitto på att larmet funkade eftersom det larmade när det inte registrerade rörelse.
Andningslarm gjorde mycket för vår nattsömn och vi kommer använda det även med nästa barn.
Fördelen med blöjlarmet var för övrigt att det var lätt att ta med och att vi kunde använda det även när hon sov med oss i vår säng. I spjälsängen hade vi ett lånat madrasslarm men eftersom hon ofta sov med oss blev blöjlarmet mer använt.
Vi hade Snuza Hero och är jättenöjda. Men slutade använda det när dottern var ca 7 månader för hon rörde sig för mycket i sömnen så det falsklarmade. Det går ju även enkelt att sätta på byxor när barnet sover på dagen.
Vi har haft respisense till alla våra tre barn. Till de första två hade vi det klassiska som nu ska ur produktion och reas ut. Till trean har vi nu ditto, men jag tycker bättre om det gamla. Man kan inte byta batteri själv i det gamla och man kan inte längre skicka in ett man har för batteribyte men hade jag vetat det innan så hade jag köpt det gamla istället ävrn till trsn. Svårare att få det nya att sitta bra tycker jag. Svårare att få bra kontakt. Med det äldre väldigt lätt. Batteriet tar slut fort på det nya. Larm har gjort underverk för vår sömn.
Tack för era svar. Har nog bestämt mej för ett larm som man sätter på blöjan.
Någon som vet om man kan ha det på byxan om bebisen tex har en tunn body på sig ?
Min son blev irriterad på det, så vi köpte ett under madrassen.
Det kan visst sättas på byxan enligt instruktionerna till vårt larm. Funkade jättebra!
Tack för era svar. Har nog bestämt mej för ett larm som man sätter på blöjan.
Någon som vet om man kan ha det på byxan om bebisen tex har en tunn body på sig ?
Får dock inte vara för lösa i midjan dör då glappar det. Ibland vek jag mer byxkanten lite för att då mer stadga.
Vi hade snooza halo när vår dotter var bebis, och det funkade jättebra. Falsklarm någon enstaka gång för att blöjan kanske satt lite löst, men det såg vi som bevis på att det fungerade som det skulle. Lätt att ta med sig och/eller använda om man samsover.