• 1990amanda

Lättast att sluta amms när barnet ej tar napp!

Min dotter är 9mån och ammar bara under natten, hon har då mitt bröst som napp i stot sätt, hon suttar i stort sätt hela natten, ibland släpper hon de själv, men om jag försöker ta ut de vaknar hon och blir arg och grinig.
    Ammar  mest bara ena bröstet så i de andra har mjölken nästan försvnnit helt, men hon äter inte för hon är hungrig utan för att ha ngt att sutta på, men för mig börjar de blir jobbigt.

hur är lättast att sluta? hur gjorde du ? 

• Svar på tråden Lättast att sluta amms när barnet ej tar napp!
  • fluu

Jag slutade iofs inte amma helt på natten fören hon var redo, men jag drog successivt ner. Började med att skjuta lite på mål och bytte tillslut ut mot vatten mer och mer om hon ville ha något. Det var bara att vara envis och konsekvent... och kämpa på och vara säker på att barnet får i sig tillräckligt om dagarna.
    När det gällde själva sugandet så tog mitt barn inte heller napp så det var bara att vara konsekvent där med och föra in hennes tumme i munnen tills hon tillslut lärde sig att göra det själv och accepterade det.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Sereena

Mitt barn tog inte heller napp. 
    Testade av och till mellan 1-2 års åldern, men ville inte sluta med hjälp av någon skrikmetod så slutade när hon var hyfsat redo, vid nästan exakt 2 år. (även om hon nog helst hade velat fortsätta lite till).
    Trappade väldigt långsamt ner. Bytte ut amning mot välling på kvällen.
    Fasade sakta ut, sa nej ibland och hon accepterade det, med bara lite gråt/gnäll, men absolut inget hysteriskt skrik/gråt som hon gjorde de gånger jag testade sluta när hon inte var redo.

Skulle  det kännas ok för dig att amma längre, eller vill du absolut sluta nu?
    Vill du sluta nu så har jag nog inga tips tyvärr.

Svar på tråden Lättast att sluta amms när barnet ej tar napp!