Hjälp mig med mitt treocomp missbruk!
Jag skulle behöva råd, stöd, tips och pepp. Jag har ätit treo comp, som är otroligt beroende framkallande, i lite mer än ett år. Det började med huvudvärk vilket jag fortfarande har men jag känner själv att jag blivit en missbrukare då jag tar tabletterna på rutin och är "sugen". Jag tar 3-5 om dagen, börjar alltid morgonen med att ta en för att komma igång och bli av med lite huvudvärk (som jag alltid har när jag vaknar). För några veckor sedan hade min läkare semester och mina tabletter var slut, jag bestämde mig då för att sluta. De första dagarna var fruktansvärda, fick klassiska abstinensbesvär och dag 3-5 var jag både psykiskt och fysiskt sjuk. Dag 6-7 mådde jag mycket bättre men jag fick dag 7 en sån fruktansvärd huvudvärk, jag kunde inte jobba (var på jobbet men kunde inte tänka). Jag ringde då min läkare och förnyade receptet. Jag upplevde att abstinensen försvann efter 4-5 dagar och jag pratade men en beroendemottagning som sa att eftersom jag tagit relativt lite treo comp under en relativt kort period (ca 1 år) så skulle abstinensen försvinna ganska snabbt. Nu är mina tabletter snart slut och jag ser återigen min chans att sluta. Jag är bara så rädd för huvudvärken som jag vet kommer komma. Det andra symptomen kan jag ta för de går ju uppenbarligen över men jag är rädd när jag tänker på att det är jul och jag kommer sitta och må dåligt, framförallt ha ont i huvudet. Jag har fått en tid hos sjukgymnast-huvudvärksinriktad, om 2 veckor men den kommer ju inte trollas bort direkt även om det är ett steg att gå till botten med min grundproblem. Jag är i övrigt en "vanlig" tjej på 30 år med sambo och en dotter , jobbar och lever ett vanligt svenssonliv. Har inga missbrukare av något slag i min familj eller umgängeskrets. Jag skäms givetvis över detta, jag är ju liksom inte en "sån". Jag vet inte vad jag vill exakt med detta inlägg men kanske fler som varit i min sits, tycker det är skönt att höra att det finns fler "vanliga" och "ordentliga" människor som sitter i min sits. Kommentera gärna!