• mrszat

nyfödd som vändt på dygnet..vända tillbaka???

bebis blir 1 vecka idag (jag vet,super tidigt för mig att börja styra redan) men jag undrar om jag på något sätt kan få honom att vända tillbaka på dygnet? då han mestadels sover på dagen och är vaken på natten... kan jag göra nåt el kommer det av sig självt senare??? 

• Svar på tråden nyfödd som vändt på dygnet..vända tillbaka???
  • ELLEoClara

Det kommer att ändras av sig själv många gånger.

Det du kan göra är att ha tyst, lugnt och mörkt på natten och ljust och lite ljud på dagen, oavsätt om bebisen sover eller inte.

• Natulcien

Det kommer av sig självt. Ha det mörkt och tyst på natten bara, och ljust och ljud på dagen, så hittar bebisen rätt i sinom tid.

• mrszat

fast det har man väl per automatik... högljutt på dagen från tv o syskon o babbel från alla, han sover intill fönstret för ljuset skull... o på natten sover alla utom vi...kolsvart ute.. bara lampona utifrån som lyser lite.

undrade bara om man själv kan styra el om det e bebis som bestämmer :)

men jag får väl låta honom bestämma ett tag till :)

• Ojsan

Min son hade ingen dygnsrytm förrän han var runt en månad, då började han sova mer på nätterna.

• Natulcien
    mrszat skrev 2013-12-20 09:46:29 följande:
    fast det har man väl per automatik... högljutt på dagen från tv o syskon o babbel från alla, han sover intill fönstret för ljuset skull... o på natten sover alla utom vi...kolsvart ute.. bara lampona utifrån som lyser lite.

undrade bara om man själv kan styra el om det e bebis som bestämmer :)

men jag får väl låta honom bestämma ett tag till :)
    Ja, låt honom styra. Du kan bara slappna av, lita på din bebis och "go with the flow". Glad
  • mallaprick

Min lilla tjej har också varit så sedan födseln. Nu är hon 8 veckor och sover bättre på natten men har ändå en vakenperiod på 1-3 timmar i sträck/natt efter att hon ätit. Hoppas på att hon ställer in sin dygnsrytm snart =)

Svar på tråden nyfödd som vändt på dygnet..vända tillbaka???